1 Şubat 2013 Cuma

Muzlu Alman Pastası

 Alman pastası nasıl çıkmış ilk kimler yapmış orasını bilmem ama tek bildiğim yumuşacık ve çok az malzemeyle yapılan harika bir lezzet...Tek porsiyonluk yapılan alman pastası mayalı hamurla yapılsa da pasta şeklinde olanı genelde kabartma tozuyla yapılıyor.Tabi mayalı olanı da yapılıyor.( o şekilde yapılanın mayalanması birkaç saati almaktadır) Eğer hala yapamıyor ve merak ediyorsanız bir de benim alman pastamı yapalım.Bakayım beğenecek misiniz?



MALZEMELER (HAMUR İÇİN)


  1. 3 yumurta
  2. 1 su bardağı şeker
  3. 2 yemek kaşığı mısır nişastası
  4. 1 su bardağı un
  5. 1 kabartma tozu
  6. 2 vanilya
  7. Yarım çay bardağı süt
  8. Yarım çay bardağı sıvı yağ
KREMASI

  1. 500 ml süt( iki buçuk su bardağı)
  2. 4 yemek kaşığı un
  3. 4 yemek kaşığı şeker
  4. 1 vanilya 
  5. 1 yumurta sarısı
  6. 60 gr tereyağı ( çeyrek paket)
  7. Arasına koymak için 2 muz
ÜZERİ İÇİN 

  1. Pudra şekeri
  2. Arzu edilen malzeme( ben Antep fıstığı ve kiraz şekerlemesi kullandım)
YAPILIŞI

  • Fırın 170 dereceye getirip ısınmaya bırakılır.
  • Şeker ve yumurtalar köpük olana kadar çırpılır.
  • Süt ve yağ eklenir.
  • Kuru malzemeler eklenerek 1-2 dakika karıştırılır.
  • 25-26 cm lik kelepçeli kalıbın alt tarafına yağlı kağıt serilir.
  • Kenar kısımları yağlanarak hamur kalıba dökülür.
  • Fırında yaklaşık 45 dakika pişirilir.
  • Fırından alındıktan sonra soğumaya bırakılır.
  • Krema için yağ ve vanilya haricindeki bütün malzemeler karıştırılarak pişirilir.
  • Kaynayıp koyu bir kıvama alınca ocaktan alınır.(biraz katı bir krema olmalı)
  • Tereyağı ve vanilya atılarak ılıyınca mikserle 5 dakika çırpılır.
  • Pasta hamurunun yarısı kesilir.
  • Tabağın içine yerleştirildikten sonra kelepçeli kalıbın kenar kısmı tekrar konulur.
  • Araya krema konulduktan sonra muz dilimleri dizilir.
  • İkinci kat pasta konulduktan sonra elde hafif bastırılır.
  • Üzerini kapatarak bir gece dolapta bekletilir.
  • Pastanın üzerini açtıktan sonra bolca pudra şekeri serpilerek süslenir.(aslında sade pudra şekeri kullanılır)

  • Afiyet olsun...

13 yorum:

  1. Bende bu sekilde yapiyorum ve uzun zamandir yapmadigimi fark ettim:) ellerine saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bende geçen fark ettim ki yapmamışım hemen yapayım dedim... sağolasın...

      Sil
  2. Ben hiç denemedim açıkçası yapmak istiyorum. Sizinki harika görünüyor hülya hanım. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman denersiniz.Umarım memnun kalırsınız...Çok teşekkür ederim...

      Sil
  3. Ne Zamandir denemek istiyordum. Ellerine saglik cok hos gorunuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paylaşımım isabet olmuş desenize...Deneyince sonucu paylaşırsanız sevinirim...Selamlar...

      Sil
  4. Çok güzel en çok sevdiğim pastaa bu ellerine sağlık Hülyacığım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ferideco...Sevilmeyecek gibi değil bencede...

      Sil
  5. Gerçekten anne lezzetinde bir pasta çıktı ortaya. Tarif eksiksiz. Ellerinize sağlık. Bir gece sonra servis edilmesi çok önemli bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler beğenmiş olmanız beni mutlu etti...Bir gece hatta iki gece bile durabilmesi çok pratik oluyor...selamlar...

      Sil
  6. you are really a excellent webmaster. The site loading
    pace is amazing. It kind of feels that you're doing any unique trick. In addition, The contents are masterwork. you've done a great task on this matter!


    Feel free to visit my site: ASSI PLAZA (assiplaza.Net)

    YanıtlaSil
  7. I couldn't refrain from commenting. Perfectly written!

    Feel free to visit my webpage :: Plumbing Doctor (http://www.theplumbingdoctor.net/Hot_Water_Newcastle_Hamilton)

    YanıtlaSil
  8. When someone writes an piece of writing he/she retains the idea
    of a user in his/her brain that how a user can be aware of
    it. So that's why this article is outstdanding.
    Thanks!

    Here is my page fetish

    YanıtlaSil