1 Şubat 2012 Çarşamba

Uğur Böceği Kurabiye

     Aklıma böyle bir kurabiye tasarlama fikri geleli nasıl olur diye düşünüp duruyordum. Derken önce kağıda çizip tasarladıktan sonra iş hamura uygulamaya geldi. Kızım Hamide'yle birlikte çok severek ve eğlenerek yaptık. Birde güzelce paketleyip hediye götürmek üzere hazırladık.



MALZEMELER


  1. 150 gr tereyağı
  2. 1 su bardağı pudra şekeri
  3. 1 yumurta
  4. Alabildiği kadar un
  5. 1 çay kaşığı kabartma tozu
  6. 1 vanilya
  7. 1 paket kakao
  8. Yarım  çay kaşığı kırmızı gıda boyası
  9. Üzeri için damla çikolata
  10. Yenilebilir inci
MALZEMELER

  • Önceden biraz yumuşatılmış tereyağı doğranır.
  • Un, havuz yapılarak malzemeleri koyulur. ( kakao ve gıda boyası hariç )
  • İyice birleşen hamur, ele yapışmayacak şekilde yoğrulur.
  • Hamur ikiye ayrılır.
  • Yarısına kakao atılarak yoğrulur. ( eğer yoğurmakta zorlanılırsa bir yemek kaşığı sıvı yağ eklenir )
  • Kalan hamurun yarısına gıda boyası atılarak yoğrulur. ( Tam kırmızı olana kadar boya eklenir )
  • Kakaolu hamur da, kırmızı hamur da merdane yardımıyla açılır. ( ayrı ayrı )
  • Çay bardağı yardımıyla yuvarlak kesilerek çıkarılır.
  • Kakaolu hamurdan fındık kadar yuvarlayarak hamur alınır. Kafa  yerine yapıştırılarak bastırılır ki sonradan kopmasın.
  • Kırmızı hamur bardakla kesildikten sonra bıçakla v şeklinde kesilerek çıkarılır.
  • Kakaolu olan hamurun üzerine yerleştirilir.
  • Damla çikolatalarla benekler yapılır.
  • En son olarakta inciden gözler batırılır.
  • Yağlı kağıt serili tepsiye dizilir.
  • Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında 15-20 dakika pişirilir.
  • Fırından çıkarılınca soğuyana kadar alınmaz.
  • Eğlenceli günler dileğiyle...

55 yorum:

  1. Muhteşem ötesi yani bayıldım tek kelimeyle tam anaokulunda öğrencilerle yapılası bir kurabiye... :)))

    YanıtlaSil
  2. Ben arkadaşın sünnet olan çocuğuna hediye olarak yaptım. Bence doğum günleri veya çocuk olan her yerde yapılır.

    YanıtlaSil
  3. inanamiyorum size super fikir yaaa :) kizimin dogum gunune ugur bocegi konsept yapcam 1 aydir nette arastiriyorum heryerde seker hamurundan yapilmis.. tabi burda satilmio alamiyoruz bunu 40 yil dusunsem aklima gelmezdi size nekadar tesekkur etsem az yani :)

    YanıtlaSil
  4. harikasiniz supet bif fikir.. bana nasil yardimci oldunuz bir bilseniz emeginize paylasiminiza saglikk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim Nurcihan...Valla ilham gelince kırk yıl düşünmeye gerek olmuyor kırk saniye bile yetiyor ;)Umarım yapınca da istediğiniz gibi olur.Ayrıca kızınızın doğum gününü kutlarım.Selamlar kolay gelsin...
      Ayrıca yapınca fotoğrafını beklerim ;)

      Sil
  5. harikasınız çok teşekkürlerrr kendi yapabileceğimiz bir şey şeker hamurundan yapıp dünya kadar para alıyorlar ben de kızımın doğum gününe yapıcam kısmetse uğur böceği konseptimiz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmiş olmanıza çok sevindim.Aynen dediğiniz gibi yapılıyor ama her şeyin ev usulü vardır elbet.Zaten bu blogu açma amacım da buydu.İnsanlara bir nebze olsun fikir verebilmek.Ne güzel...selamlar,şimdiden kolay gelsin...

      Sil
  6. çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. ay çok güzel gerçekten bende en kısa zamanda yapıcam ama bi çocuk için değil sevgilimin adı uğurda görünce çok mutlu olcagına emınım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa öylesini de hiç düşünmemiştim.Süper olur uğura uğur böceği ;))) kolay gelsin...

      Sil
  8. gıda boyasını nasıl temin edebilirim...bulunduğum ilde büyük market olarak Migros var..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gıda boyası bildiğim kadarıyla markette değil de aktarlarda bulunabilir.Veya pasta malzemesi satan yerlerde de olur.Kolay geldin...

      Sil
  9. İNCİ YERİNE NE KULLANILABİLİR BAŞKA ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnci yerine belki bonibon tarzı şekerlemeler bulunabilir.Yani bonibondan daha küçük renkli şekerlemeler görmüştüm markin birinde...Selamlar...

      Sil
  10. süpersiniz, fikir için çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  11. bu tarifden kac tane cikiyor acaba??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok emin olmamakla birlikte sanırım 20 tane çıkmıştı.Tabi birde uğur böceklerin iriliğine göre de değişebilir.

      Sil
  12. Kızıma doğum gününde uğur böceği kostümü aldım .Kurabiyeleride kostümüne uygun olsun diye araştırıyordum.Tabi hepsi şeker hamurlu ben şeker hamurlu kurabiyeleri pek sevmiyorum.Bu tarifiniz harika çok teşekkürler................

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarifimi tam da sizin gibi düşünenlere bir alternatif olsun diye tasarladım.Yani bende şeker hamurunu sevmeyenlerdenim.Yorum ve beğeniniz için teşekkür ederim.Ayrıca kızınızın doğum günü kutlu olsun.Sevgiler...

      Sil
  13. benim kurabiyelerim tepside yayıldı nerde yanlış yaptım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :( uzuldum.
      A)seker kullanirken buyuk bardak kullanip miktar cok gelmis olabilir.
      B)firin isisi bozmus olabilir.
      C)hamur yeterince sert olmazsa da tepsiye yayilabilir.
      Bunlari tekrar bir gozden gecirirseniz nerde hata oldugunu bulabilirsiniz.

      Sil
  14. şahane oldular.gözleri için beyaz damla çikolata kullandım.paketlendiler oğlumun doğumgünü için arkadaşlarına hediye edilecekler :) emeğinize aklınıza elinize yüreğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo süper çok sevindim Dilek.Ellerinize sağlık ...Oğluşun yeni yaşı hayırlı olsun...

      Sil
  15. Elinize salik kizimin dogum gunune 20 tane yapmam lazim mazeme nekadar kullanmaliyim sizce?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler simdiden kizinizin dogum gununu kutlarim.Eger kurabiyeleri cok buyuk yapmazsaniz bu verilen olcudeki malzemeyle 20 tane elde edebilirsiniz.Kolay gelsin.Selam ve sevgiler...

      Sil
  16. Bu kurabiyeler önceden yapıp dondurucuda muhafaza edebilir miyiz acaba tadında bir değişiklik olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben denemis olmasamda sanirim pismeden hamur dondurucuda bekleyebilir.Kullanilacagi zaman cikarip oda sicakligina getirip sekil verilebilir.selamlar.

      Sil
  17. Bende yaptım, görüntü mükemmel, fikirde süper elinize saglik, ama başka bir hamurdan denenebilir çünkü tereyağı tadı çok yoğun bi bisküvi gibi oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.Tereyaginin kalitesi ve pastorize olan olmasi lazim.Ben margarin kullanmiyorum ama kullanilabilir.Eger tereyaginizin kalitesi dedigim gibi olursa asla koku olmuyor.Selamlar.

      Sil
  18. merhaba,
    damla çikolatalar ve inciler fırın sıcağında erimezlermi yani kurabiye piştikten sonra konmaz mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoşgeldiniz. Ben onları önce koydum. Birşey olmuyor. Selamlar

      Sil
  19. Çok güzel görünüyorlar en yakın zamanda deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Damla çikolataları kaliteli olanlardan kullanırsanız daha da risksiz olur. Teşekkürler selamlar

      Sil
  20. İyi akşamlar fikir için teşekkür ederim alabildiği kadar un demissiniz tam ölçek nedir acaba

    YanıtlaSil
  21. Fikir için çok teşekkür ederim alabildiği kadar un demissiniz tam ölçek nedir acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. İyi akşamlar. Her evde bardaklar farklı olduğu için un ölçüsü değişebiliyor. Ele yapışmayan çok yumuşak olmayan bir hamur olmalı ki pişince şekli bozulmasın.

      Sil
  22. gecen sene doğum gunun de yaptım ikizlerimin... çok güzel oldu bu sene de yapmayı düşünüyorum paylaşımınız için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim. Şimdiden ellerinize sağlık. Sevgiler 😊

      Sil
  23. geçen sene ikiz oğullarımın doğum gununde yaptım bu kurabiyeyi ben de şeker hamurundan yapılan kurabiyleri sevmiyorum bu tam aradığımdı çok güzel oldu gerçekten bu sene de yapmayı düşünüyorum paylaşımınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba beğeniniz için teşekkürler. Şimdiden kolay gelsin.

      Sil
  24. Merhaba
    Kizimin dogumgunu icin yapmayi dusunuyorum bir gun onceden yapildiginda tazeligini koruyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      Bir gün önce yapılabilir. Tadında her hangi değişiklik olmaz. Kolay gelsin.

      Sil
  25. iyi geceler hayirli kandiller ben yigenimin dogum gunu icin yapmak istiyorum ama sizce ne kqdar un kullaniliyor

    YanıtlaSil
  26. iyi geceler hayirli kandiller ben yigenim icin yapmak istiyorum un olcusu 200 ml bardaga gore kac bardak olur sizce riske atmak istemiyorum da

    YanıtlaSil
  27. Hayirli kandiller. Merhaba Gulay. Unu yavas yavas gerektikce ekledim. Oyle yaparsaniz sorun olmaz. Ele yapismayan ama tas gibide olmasin sekil verilebilecrk kivam olsun. Yegeninizi simdiden tebrik ederim. Nice yillara .

    YanıtlaSil
  28. cok tesrkkur ederim bi tahmin veremezmisiniz acaba
    hic kurqbiye yapmadim o yuzden israrla soruyorum kusyra bakmayin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Sanirim iki su bardagi civari alir un. Siz birbucuk bardak unu koyup yarim bardagida gerektikce yavasca eklersiniz. Manti hamuru kivami iyidir kurabiyeye. Kefiyli dakikalar.

      Sil
  29. cok tesekkur ederim size

    YanıtlaSil
  30. Merhaba bu malzemelerden sadece 1 tepsi mı çıktı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar benim tepsim küçüktü bir tepsiden çok çıkmıştı ama sayısını hatırlayamadım şimdi.

      Sil