18 Ocak 2014 Cumartesi

Gerçek İtalyan Tiramisu

       Merhabalar sevgili takipçilerim...Nihayet beklenen tarif geliyor.İtalya'da gezerken en çok rastladığım tiramisu bizde yapılanlardan çok farklıydı.Köpük gibi ve asla labne tadı olmayan harika bir tat.Küçük bir araştırmayla tarifi ele geçirdim...Ve anladım ki bizim Türkiye'de yediklerimiz ve yaptıklarımız tiramisu değilmiş.Neymiş pekala diyecek olursanız...Ne bileyim muhallebili kedidili olabilir.Muhallebili kek olabilir.En kısa zaman da daha önceki paylaştığım tariflerin adını mı değişsem napsam ;) Şunu anladım.Biran önce tiramusudan özür dilemek lazım.Affedersin seni hep rezil etmişiz diye ;) Bir kere kreması o nefis mascarpone peyniriyle bütünleşiyor.Ortada pişen bir muhallebi ve süt yok.Ana madde peynirden sonra çiğ yumurta.Şimdi ıggg mıgg diyenleri görür gibiyim.Sizi biraz şu tarafa alıp size kek çırpıp hatta içine bolca da tarçın atıp yemenizi tavsiye edeceğim ;)  Amaa illede orjinali olsun derseniz buyurun yapımına...Ama şunu da hatırlatayım asla yumurta kokusu almıyorsunuz.Çok hafif...Birde en çok rastladığım sunum şekilleri ya kasede yada benim yaptığım gibi tek porsiyonluk tatlılardı...



MALZEMELER (14 tane tiramisu için)



  1. 400 gr lık bir büyük paket kedidili yani 42 tane kedidili (marketlerde genelde İtalyan markalı satılıyor.Asla hazır pasta tabanı ve ev yapımı pandispanya olmaz)
  2. 500 gr lık iyi kalite mascarpone peyniri (kapağını açınca suyu varsa süzülüp kullanılır.)
  3. 3 tane orta boy oda sıcaklığında yumurta
  4. 100 gr şeker (yarım su bardağı)
  5. Vanilya
  6. 1 su bardağı filtre espesso (yoksa sert olan nescafeden 2 yemek kaşığı (ben 1 yemek kaşığı şeker ilave ettim arzuya göre şeker)
  7. Üzeri için toz kakao
  8. 1 çimdik tuz(çook az)
YAPILIŞI

  • Yumurtanın beyazıyla akı ayrı ayrı cam kaselere konulur.(bir damla bile kaçırsanız tutmaz)
  • Yumurtanın akına çok az tuz serperek birde vanilyayı ekleyerek mikserle beşer dakikalık iki seansta veya üç seansta köpürtülür.(mikseri yakmamak için)
  • Sarısına 100 gr toz şeker ilave ederek yine iki veya üç seansta çırpılarak mat açık sarı olana kadar çırpılır.
  • Artık karıştırıcıdan akmayan koyu bir hale gelince oldu demek.
  • Yumurtaları ayırıp çırpma işlemi çok önemlidir.
        (Resim gece olduğu için güzel olmadı ama ilerde tekrar edince değişirim.Kusura bakmayın)


  • Ayrı bir kaseye mascarpone peynirini koyarak pürüzsüz olana kadar mikserle çırpılır.
  • Şimdi elinize çırpma telini alarak bu üç malzemeyi birleştirerek yavaşça karıştırılır.Bu bölüm çok önemli eğer hızlıca mikserle yaparsak köpük hali sönecektir.(aslında orjinal tiramisunun yüzde doksanında alkol bulunuyor.Likör cinslerini bu bölümde ekliyorlar ama kullanmayanları da vardı.Tabi ben tariften onu çıkardım)
  • Krema dolaba konulup on dakika bekletilir.
  • Kahve hazırlanarak soğutulur.
  • Kedidili bisküvilerin iki tarafı da kahveye hızlıca batırılıp elinde damlası bitene kadar bir kaç saniye bekledikten sonra tepsiye konulur.
  • Sonra ikinci kedidili de aynı şekilde yanına konulur.


  • Arasına (çok net olmayan resimde görüldüğü gibi )kremadan biraz sürülür.
  • Üçüncü kedidili de aynı kahveye batırarak üzerine konulur.
  • Uç kısımları açık kalacak şekilde üzerine krema sürülür.
  • Mümkünse tadının içine geçmesi için bir gece buzdolabında bekletilir.
  • Servis yapılacağı zaman üzerine bolca kakao (arzuya göre daha sert isteyenler toz kahvede serpebilir)
  • Arzuya göre etraflarına görsellik açısından çikolata sos gezdirebilir.


  • Arzuya göre aynı malzeme ile kuplara veya cam keselere de hazırlanabilir.
  • Afiyet olsun.
  • Kesinlikle tavsiye edeceğim ve asla yumurtayı hissetmeyeceğiniz harika bir tarif deneyin derim.

10 yorum:

  1. Elinize sağlık ben beceremiyorum. Ama bloglarda onlarca değişik tarif var insan hangisi orjinali anlayamıyor. Sizinki çok güzel gözüküyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen her yapan en orjinal bu diyor :) Her tarifte olduğu gibi yapan ustanın deneyimiyle malzemelerin ölçüleri biraz oynayabiliyor.Bu tarifi İtalyan şeften aldım.Yani ana madde yumurta,mascarpone ve kedidili bisküvi.Tarifi yaptıktan sonra oradakiyle çok fark görmedim.yorum için çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. yumurta pismedigi icin bana biraz tehlikeli geliyor saglik acisindan.Hemen tuketmek lazim herhalde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O acidan bakarsak bugun yapip ertesi gun yemek en dogrusu olur sanirim.Yorum icin tesekkurler...

      Sil
  3. Kahve hazırlanarak soğutulur dediginiz maddede kahve sütle mi suyla mi hazırlanıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve sicak suyla hazirlanarak sogutuluyor.Eger cok sert olmasin diyorsaniz birazina sut ekleyebilirsiniz.Orjinali sutsuzdur.

      Sil
  4. Mascarpone yerine labne kullansak olur mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orjinali asla labneye bnzemiyor daha kremamsı bişey. Ama tabiki yine de olur . Sevgiler

      Sil
  5. Ben alkol kullanmak istiyorum likörlü yada konyaklı hangisini kullanmalı benim yediğim tiramisular ve bildiğim orjinalinde de alkol var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba...İtalya'da şeften sorduğumuzda genelde konyak kullanıldığını söylemişti. İyi günler, kolay gelsin.

      Sil