25 Aralık 2014 Perşembe

Ispanaklı & Etli Çorba

        Malumunuz kış ayındayız bol bol çorba yapılıp sıcacık içilmeli ki mideler bayram etsin hastalıklar gelmesin.Dün canım her zamankinden farklı bir çorba yapmak isteğinle bu çorba ortaya çıktı.Test ettim epey de bir onayladım.Sonuç bu lezzeti kesinlikle sizlerle paylaşmam çıktı.Yapınca eminim bana hak vereceksiniz.Ben ıspanağın yanı sıra burada bulunan kever kullandım.(baby pırasa gibi oluyor.Sanırım Türkiye'de bazı yerlerde kiriş bazısında ise çiriş denilen şey)siz isterseniz ince bir dal pırasa yada 2-3 dal ince yapılı taze soğan kullanabilirsiniz.Yada yalnızca ıspanak da olabilir.



MALZEMELER


  1. 2 bağ ıspanak (burada bağlar küçük olduğu için yani bir yemek tabağı dolusu incecik doğranmış ıspanak)
  2. 1 bağ kever (bir avuç dolusu)
  3. 250 gr kemikli kuzu eti (yada ne isterseniz ben kuzu kullandım)
  4. 1 yumurta sarısı
  5. 2 yemek kaşığı tereyağı
  6. 2 -3 yemek kaşığı un
  7. 1 yemek kaşığı yoğurt
  8. 1 çay bardağı dolusu haşlanmış nohut
  9. Yarım limonsuyu
  10. Tane karabiber ve tuz
YAPILIŞI

  • Kemikli eti tencereye koyup karabiber,tuz ve üzerine bir litre kadar sıcak su ekleyip yumuşayana kadar pişirilir.(düdüklüde 15 dakika)
  • Soğuyunca çıkarılıp didiklenir.
  • Tencereye tereyağı (yada sıvı) konulup un kavrulur.
  • Üzerine bir su bardağı kadar soğuk su konularak hızlı hızlı çırpılır.
  • Üzerine didiklenmiş etli et suyu dökülür.
  • Nohut eklenir.
  • İncecik kıyılmış yeşillik eklenerek karıştırılır.
  • Sürekli karıştırarak  koyulaşır.
  • Ayrı bir yerde yumurta sarısı,limon suyu ve yoğurt çırpılıp tencereye eklenir.
  • Sürekli karıştırılır ki çorba kesilmesin.
  • Bir iki taşım kaynayınca ocak kapatılır.
  • Afiyet olsun...sofranız bereketli olsun...şifa olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder