16 Aralık 2014 Salı

Tarçınlı Rulo ( Cinnamon Rolls)

        Her şey yağmurlu bir günde sevgili kızımın ve yeğenimin ısrarlarıyla bir yere gidip bu mis kokulu rulo çörekleri yememiz ile başladı.Diyerek mi başlasam acaba? Onların tavsiyesiyle giderek tadına baktığım bu çöreklerin aslında benim az değişik haliyle yaptığım çöreğe çok benziyordu.O gün arada onlara söz verdim.Bunun orjinalini bulup yaparım diye.Aslında bulmak çok da zor olmadı.Yabancı sitelere girerek tarifleri bulup ortalama olarak neyle yapılmış onları tespit ettikten sonra sıra deneyip beğenilirse paylaşmaktaydı.Üzerindeki glazür yada vanilya sos diyelim onun iki haline rastladım birinin içinde krem peynir diyordu ama onu ben tam bilemedim ne tür bir krem peynir.En iyisi peynirsiz olanı denemek lazım diye düşündüm.Birde kesinlikle bu çöreği servis yapmadan önce ya fırında yada mikrodalgada ısıtıp sıcacık ve yumuşacık servis edilmesidir.Hemen yapımına geçelim.



MALZEMELER


  1. 1 su bardağı ılık süt (200 ml lik)
  2. 3 yemek kaşığı ılık su
  3. Yarım su bardağından az eksik erimiş soğumuş tereyağı (1/3)
  4. 5 su bardağı un
  5. 1 çay kaşığı tuz
  6. Yarım su bardağı toz şeker
  7. 1 paket instant maya
DOLGU MALZEMESİ

  1. 70 gr kadar oda sıcaklığındaki tereyağı (1/4)
  2. 1 su bardağı kahverengi şeker(çok şekerli olduğu için ben iki parmak aşağı kullandım)
  3. 3 yemek kaşığı tarçın (çok dolu olmasın)
  4. (Bazı sitelerde arzuya göre ceviz üzüm ve fındık kullanılabilir dese de genelde sadeydi)
GLAZÜR YADA SOSU

  1. 70 gr eritilip soğumuş tereyağı (paketin dörtte biri gibi )(yada tereyağı yerine 3 yemek kaşığı kremayı denedim daha güzel oldu)
  2. 1 buçuk su bardağı pudra şekeri
  3. 1 tatlı kaşığı limon suyu
  4. 4 yemek kaşığı sıcak su
  5. Yarım tatlı kaşığı vanilya özü (veya yoksa iki paket vanilya)
ÜZERİNE SÜRMEK İÇİN

  1. 1-2 yemek kaşığı erimiş tereyağı
YAPILIŞI

  • Hamur malzemesi yoğrularak yumuşak ele yapışmayan pürüzsüz bir hamur elde edilir.
  • Üzeri kapatılarak bir saat mayalanması için dinlendirilir.
  • Hamur iki parçaya bölünerek merdaneyle açılır.
  • Tereyağının yarısını ister el ile isterseniz fırçayla sürülür.(tavada eritmeden oda sıcaklığındaki tereyağı)
  • Üzerine atmak için esmer şekerle tarçın karıştırılıp yarısı serpilir.
  • İkişer parmak enliliğin de uzunlamasına kesilir.
  • Yavaşça çok sıkı olamayan rulolar yapılır.
  • Tepsiye ister yağlı kağıt serin isterseniz tereyağıyla yağlandıktan sonra dizilir.(orjinali yağlayın dese de yağlı kağıttaki daha güzel pişti)
  • El ile ruloların üzerine hafifçe bastırılır ki pişerken uzayıp devrilmesinler.



  • Eğer bu sıklıkta dizerseniz bir bütün olarak çıkarırsınız ;) Demedi demeyin.Çok seyrek olarak tepsiye dizilmeli (ikinci tepsimi seyrelttim ;)
  • Yarım saat kadar oda sıcaklığında dinlendikten sonra üzerleri fırçayla çok hafif tereyağı sürülür.
  • Önceden ısınmış 200 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.(yaklaşık 20 dakika )

  • Glazür sosu için malzemeler bir tabakta pürüzsüz olana kadar karıştırılıp çörekler sıcakken üzerilerine dökülür.
  • Yerken kesinlikle ısıtıp sıcak servis yapılır.
  • Tarçınlı rulolar iki şekliyle hazırlanabiliyor.Birincisi benim tarif ettiğim şekliyle.İkincisi ise kalp şeklinde yada yuvarlak bir tepsiye birbirine yakın olarak dizilip o şekilde pişince kalıp gibi birbirine yapışık olur.O şekilde bütün servis yapılır.Bana göre tek tek daha güzel oluyor.
  • Afiyet olsun...

Hımm birde hatırlatayım.Bu çörek pişerken evinizin hatta apartmanınızın her yani misler gibi tarçın kokacaktır.Duyurulur...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder