17 Mart 2015 Salı

Badımcan Sarma

      Badımcan sarma yada patlıcan sarma farkı yok ama ben bu nefis lezzeti orjinal adıyla paylaşmak istedim.Patlıcan sarmayı ilk Azerbaycan'da tattım ve çok beğendim.Özellikle burada düğün ve ziyafet yemeklerinde ikram ediliyor.Et yemeklerinin yanında yada sofrada salata,meze olarak ikram edilebilir.Orjinal tarifte yalnızca veya çoğunlukta mayonez olsa da ben size yoğurt ve çok az mayonez kullanılmış şekilde tarifi vereceğim.Birde bugün arkadaşın dediğine göre arzuya göre içine haşlanmış tavuk eti de katılabiliyormuş.Tercih sizin...Yapımı oldukça kolay bu nefis tadı merak ettiyseniz hemen yapımına geçelim.



MALZEMELER

  1. 3 tane düzgün ve uzun patlıcan
  2. 1 kase süzme yoğurt
  3. 1 kaseye yakın hafif iri çekilmiş ceviz
  4. 2-3 diş sarımsak
  5. 1 yemek kaşığı mayonez
  6. Süslemek için arzuya göre yeşillik (dere otu kullandım)
  7. Kızartmak için sıvı yağ
YAPILIŞI

  • Patlıcanların önü ve arkası kalın bir çizgi şeklinde pijama soyulur.
  • Aşırı ince olmayacak şekilde uzunlamasına kesilir.
  • Arzuya göre tuzlayıp beklettikten sonra yıkayıp kurulanabilir.Acısı varsa çıkması için.Ben tuzlamadan doğrudan kızarttım.
  • Kızgın yağda her tarafı kızartılır.
  • İki katlı havlu kağıdın üzerine alınır.(üst üste konulup hafif beklerse daha kolay kırılmadan sarılır.)
  • Süzme yoğurt,mayonez ve tuzla dövülmüş sarımsak karıştırılır.
  • Patlıcanların üzerine çok ince olmayacak şekilde yayılır.

  • Sarılan patlıcanlara ister kürdan batırılır yada sıcak suya batırılmış taze soğan dalıyla da bağlanabilir.
  • Servis tabağına dizildikten sonra etrafına kıyılmış dereotu serpilebilir.
  • Buzdolabında 2-3 gün kalabilir.

  • Afiyet olsun.

4 yorum:

  1. Çok lezzetli bir tat,kabaklada muhteşem oluyor..Tavsiye ederim..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler Nursen.Aynen kabakla da denemistim.Yalniz onu kizartmak yerine uzerine yag puskurterek firinlayip sonra sariyorum.Cok hafif ve saglikli oluyor.Selam ve sevgiler...

      Sil
  2. Çok değişik geldi mutlaka deneyeceğim ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler İlhan bey eminim deneyince tadini cok seveceksiniz.Selamlar kolay gelsin...

      Sil