8 Şubat 2012 Çarşamba

Tiramisu

     Pastalardan tiramusuya bir türlü sıra gelmedi. Geçen arkadaş blogda aramama rağmen bir türlü bulamadım deyince hemen yapayım dedim. Aslı kedi diliyle veya hazır pandispanya ile yapılsa da ben evde kendi pandispanyamı yapmayı tercih ediyorum.



MALZEMELER ( PANDİSPANYA İÇİN )


  1. 4 yumurta
  2. 1 su bardağı şeker
  3. Yarım su bardağı mısır nişastası
  4. 1 su bardağından bir parmak eksik un
  5. 1 paket kakao
  6. 1 paket vanilya
  7. 1 paket kabartmatozu
KREMA İÇİN MALZEME

  1. 2 buçuk su bardağı süt ( yarım litre )
  2. 3 yemek kaşığı şeker
  3. 3 yemek kaşığı un
  4. 1 vanilya
  5. 2 yumurta sarısı
  6. 1 paket labne ( 200 yada 250 gr lık )
SOS İÇİN

  1. Yarım su bardağı sıcak su
  2. 2 tatlı kaşığı silme nescafe
  3. 2 tatlı kaşığı şeker
  4. 2 yemek kaşığı süt ( orjinalinde olmasa da hafif olması için koyuyorum )
Üzerine serpmek için 2 tatlı kaşığı kadar kakao yada kahve


YAPILIŞI

  • Sos için nescafe hazırlanıp soğumaya bırakılır.
  • Yumurta ve şeker köpürene kadar çırpılır.
  • Diğer malzemeleri  karıştırarak yağlanmış pasta kalıbına dökülür.
  • Önceden ısıtılımış 170 derecede içi de pişene kadar tutulur.
  • Çıkararak soğumaya bırakılır.
  • Kremanın yumurta sarıları önce mikserle iyice çırpılır.
  • Sonra tencereye, yumurtanın üzerine süt, un ve şeker karıştırarak pişirilir.
  • Soğuyunca vanilya ve labne konulup çırpılır.
  • Pasta tabanını enine ikiye yada üçe ayırarak kesilir. ( ben 3 e kestim ). 



  • Önceden hazırlayarak soğuttuğumuz sos pasta tabanına kaşıkla gezdirilir.
  • Kremanın bir kısmı üzerine yayılır.
  • Tekrar pasta tabanı ıslatılır.
  • Bu şekilde tamamladıktan sonra üzerine kalan krema yayılarak düzeltilir.
  • Buzdolabında birkaç saat bekledikten sonra servis yaparken üzerine çay süzeğiyle kakao yada türk kahvesi serpilir ( ben kakao kullandım )
  • Afiyet olsun...

4 yorum:

  1. İnanılmaz lezzetli ve hafif bir tiramisuydu. Özellikle kalplere bayıldım çok tatlı olmuş. Ellerinize sağlık. (Biraz geç olsa da yorum yapabildim sonunda:))

    YanıtlaSil
  2. Afiyetler olsun Deyyancım.Zaten pastanın en önemli bölümü benim için kalpleriydi. : ))

    YanıtlaSil
  3. Allahım şimdi bu fotoğrafı görünce içimden sadece keşke Hülya hanımın komşusu olsaydım dedım :( bilesinz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Inanın bu duayı eden yalnız siz değilsiniz.Komşum olamasanızda misafirim olabilirsiniz...Sevgiler...

      Sil