13 Kasım 2015 Cuma

Gelin Çantası

     Gelin çantası namı diğer arası kremalı pankek. Yapımı ve yemesi oldukça kolay hafif bir tarif. Çok bereketli. Bu vermiş olduğum malzemeyle küçük küçük 35-40 tane çanta çıkıyor. Ben pankekleri birer yemek kaşığından yaptım. Eğer biraz daha büyük olsun derseniz ikişer yemek kaşığı yapabilirsiniz. Sanırım benimkiler portföy çanta oldu ;) Hemen yapımına geçelim. Anlaşılması için her aşamasını sizlere fotoğrafladım.



MALZEMELER (35-40 TANE)

PANKEK


  1. 1 yumurta
  2. 2 dolu yemek kaşığı kakao
  3. 1 vanilya
  4. 1 çay kaşığı kabartma tozu
  5. 1 su bardağı un (200 mil lik bardak)
  6. 3 yemek kaşığı sıvı yağ
  7. 1 su bardağı süt
  8. Yarım çay bardağı şeker
ARASI İÇİN

  1. 250 gr soğuk süt
  2. 2 poşet krem şanti
AYRICA

  1. 1 çay bardağı hindistan cevizi
  2. Bir paket çikolata (süslemek için)
YAPILIŞI

  • Yumurta,ve şeker çok az çırpılır.
  • Sıvı yağ,süt,un ve vanilya eklenerek karıştırılır.
  • Kuru malzemeler elenerek eklenir.
  • Teflon tava iyice ısıtılır.
  • Bu arada krem şantiyi çırpıp dolaba konulur.
  • Bir yemek kaşığı dolusu akıcı olan kek hamurundan alınıp tavaya konulur.
  • Kaşığın tersiyle hızlıca yayılır.
  • Oyalanmadan tava dolana kadar kaşık kaşık konulup yayılır.
  • Pankeklerin bir tarafı pişecektir.
  • Üzeri göz göz olunca spatulayla alınır. (çok çabuk pişiyor)
  • Pişmeyen tarafı içe gelecek şekilde katlanarak ağzı kapalı bir tepsiye konulur.(kuruyup katlarken kırılmasın diye.)
  • Malzeme bitene kadar tekrar edilir.
  • Katlı bir şekilde soğuyan pankeklerin arasına krema torbasıyla krem şanti sıkılır.
  • Hindistan cevizine batırılır.
  • Benmari usulü eritilen bitter veya sütlü çikolatayla süslenerek dolaba konulur.
  • 1-2 saat dinlenince servis yapılabilir.
  • Yumuşacık pankekler hazır.
  • Çocuklarınız bu pastacıklara bayılacak.

4 yorum:

  1. ayy çok güzelmiş bu çantalar hepsini almak istiyorum:)ellerine sağlık çook güzeller..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Begenmis olmaniza cok sevindim.Tesekkurler ...

      Sil
  2. Merhabalar, çok leziz ve çok iştah açıcı görünüyor. Çok beğendim. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba...cok tesekkur ederim begenmenize sevindim sagolun.

      Sil