16 Kasım 2015 Pazartesi

Nar Bileziği Salatası

   Azerbaycan'da nar,tatlı tuzlu bir çok yemeğin ya içinde yada süsleme amaçlı kullanılır. Bu salatayı uzun süredir görüyordum ama paylaşamadım bir türlü. Daha önce bloğumda da paylamış olduğum Şuba salatası ve Mimoza salatası karışımı bir şey. Tarifleri araştırınca gördüm ki bazıları salatanın bir katında pancar yani buradaki adıyla çuğundur kullanmış bazıları kullanmamış. Ben bugün pancarsız olanı yaptım tıpkı mimoza salatası gibi. Adını ise nar tanelerinin yakuta benzemesinden almıştır. Yani yakut taşlı bilezik gibi.  Her ne ise gayet şık ve lezzetli bir salata. Ben içinde tamamen mayonez kullanılmış olsa da hafifletmesi adına iki yemek kaşığı süzme yoğurt kullandım. Tercih sizin. Daha fazla merakta koymadan hemen tarife geçelim.



MALZEMELER


  1. 2 büyük boy nar
  2. Süslemek için dere otu kullandım.
  3. 2 orta boy patates
  4. 2-3 orta boy havuç
  5. Yarım küçük köy tavuğu (yada bir tane kalçalı but)
  6. 1 kase robotta hafif iri çekilmiş ceviz
  7. 1 kase mayonez + 2 yemek kaşığı süzme yoğurt
  8. 3 tane haşlanmış yumurta
  9. Tuz,karabiber
YAPILIŞI

  • Patates,havuç,yumurta üzerine kaynar su ve tuz atılarak ayrı ayrı tencerelerde haşlanır.
  • Tavuğun üzerine tuz ve tane karabiber atarak haşlanıp derisi soyulur.
  • Patates ve havuç rendelenerek üzerine tuz atılıp karıştırılır.(ayrı ayrı)
  • Süzme yoğurt ve mayonez pürüzsüz olana kadar karıştırılır.
  • Yumurta incecik doğranır yada robotta doğranır.
  • Tavuk robotta doğranır.
  • Malzemeleri hazır edince yuvarlak bir tabağın ortasına düz bir su bardağı konularak ezilmiş patates yayılır.El ile sıkıca bastırılır.(veya kek kalıbına streç sererek de yapılabilir.Ben orjinalindeki gibi olsun diye tabakla bardak kullandım)

  • Üzerine iki kaşık yoğurtlu mayonezden yayılarak havuç rendesi konulur.
  • Tavuğun yarısı ve cevizin yarısı serilir.
  • Üzerine mayonez yayılır.
  • Yumurta yayılır.
  • Kalan tavuk ve ceviz yayılır.
  • Kalan mayonezle her tarafı kapatılır.
  • Buzdolabında bir iki saat dinlendikten sonra narları serperek dökülmesin diye el ile hafif bastırılır.(aslında tarifte dolapta dinlenmeden narları serpin diyordu ama bu şekilde narlar daha kolay duruyor)
  • Buzdolabında servis zamanına kadar bekletilir.
  • Servis yapılacağı zaman ortasındaki bardak yavaşça çekilerek oralara da nar yapıştırılır.Etrafı arzu edilirse dere otuyla süslenerek servis yapılır.
  • Bu salata eğer akşamdan yapılırsa daha lezzetli oluyor.
  • Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. Ellerine sağlık bayağı değişik nar severle için harika bir salata olmuş sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim.Bizim buralarda bu tur salatalar oluyor cogunlukla.Selam ve sevgiler.

      Sil