3 Kasım 2015 Salı

Elmalı Gül Milföy

     Bugün dersimiz gül ve yapımı ;) Aylar önce bu sevimli gülleri yabancı bir sitede gördüm ve vuruldum. Çok araştırdım. Şekil aynı gibi olsa da içerikleri değişiyor. Kimi reçel sürmüş kimi bal. Orjinal tarifte içine yumurta akı sürmüş. Bana göre milföy sarılınca yapısı itibarıyla içi yumuşak olacaktır. Bunu biraz olsun gidermek için ben tereyağı sürmeyi tercih ettim. Bugün sevgili talebelerime hem gül dersi olsun hemde tattırma amaçlı yaptım. Sonuç güzel oldu. Sizinde benim gibi kafanız karıştıysa hangisini nasıl uygulama açısından. Denedim tavsiye ederim. Arzu ederseniz tahta çubuklara takıp davet masanıza bir hoşluk yapabilirsiniz. Yenileceği gün yapılması iyi olur. Aksi halde durunca elma yumuşatacaktır. Hemen yapımına geçelim.



MALZEMELER (12 TANE GÜL)

  1. 6 tane kare milföy hamuru
  2. 3 tane küçük yada orta boy kırmızı elma
  3. Yarım limon suyu
  4. 50 gr kadar tereyağı
  5. Toz şeker
  6. Tarçın
  7. Pudra şekeri

YAPILIŞI


  • Elmaları yarıya kesip kabuğunu soymadan ince ince doğranır.
  • Tencereye koyup üzerine limon suyu ve elmaları örtecek kadar kaynar su konulur.
  • Ocağa koyarak 2-3 dakika kaynatılır.
  • Yavaşça süzüp kalın kağıt mutfak havlusuna alınır.(ıslak kalıp hamuru yumuşamasın diye kuruttum)
  • Oda sıcaklığında on dakika beklemiş olan milföyler merdaneyle açarak dikdörtgen hale getirilir.
  • Bıçak yardımıyla uzunlamasına ikiye kesilir.
  • Eritilmiş tereyağı fırçayla sürülür. (fazla değil)
  • Üzerine birer yemek kaşığı kadar toz şeker serpilir.
  • Tarçın çay süzeği ile şekerin üzerine elenerek serpilir.
  • Elma dilimleri resimde görüldüğü gibi dizilir.
  • Elmaların üzerine hamurun yarısı kapatılır.
  • Yavaşça çok sıkmadan sarılır.
  • Yağlanmış muffin tepsisine dizilir.(tepsi yoksa kek kağıtlarına konabilir)
  • Üzerilerine birer tutam şeker serpilir.
  • Önceden ısınmış 180 derecelik fırında yaklaşık 30-35 dakika pişirilir.(eğer çabuk pişerse içi çiğ kalabilir)
  • Soğuyunca üzerine pudra şekeri serpilerek servis yapılabilir.
  • Yapıldığı gün tüketilmesi tavsiye olunur.
  • Benden söylemesi pişerken evinizi acayip güzel kokular sarıyor.
  • İsterseniz bu şekilde de servis yapabilirsiniz. Fikir olsun.
  • Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. Elinize sağlık harika olmuşlar lezzet de harikadır sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim Ozgen hanim sagolun.Sevgiler...

      Sil