9 Şubat 2016 Salı

Red Velvet (Kırmızı Kadife Pasta) Vee 700. Tarifim

      10 Şubat 2011 yani beş yıl önce Hülyalı lezzetler blogumu ilk defa açmıştım. Yani bundan tam beş yıl önce benim doğum günümde. Zaman ne çabuk geçiyor. Beş yıl içinde sizinle tam 700 tarif paylaştım. Bu tariflerden sizlerden 2579 yorum aldım. Bu da beni çok mutlu etti. Bazı tarifler defalarca yapıldıktan sonra aman bir kusur olmasın diye sonra paylaştım. Bana gelen mesajlar ve yorumlardan anladığım kadarıyla da olumsuz bir şey olmadı. Ee böyle güzel bir güne güzel bir pastayla hemde kalbim sizinle manasında kalp pasta olsun diye düşünerek bu paylaşımı hazırladım. Uzun süredir meşhur red velvet pastasını araştırıyordum. Nihayet size sunmaya hazır hale getirdim. Araştırmama göre hem renginden hemde dokusunun kadife yumuşaklığından alıyor adını. O yumuşaklığı veren maalesef Türkiye'de bulunmayan butter milk adlı bir gıda. Tereyağı yapılırken üzerine biriken ayranımsı sıvı. Buna en yakın tat ya kefirle yada oda sıcaklığından çok az daha ılık sütün içine limon suyu koyarak 15 dakika beklemesi. Kadife rengi ise tam koyu kırmızı elde etmek için kakao artı gıda boyası kullanılıyor.Orjinal olarak ilk yapıldığı yıllarda sanırım pancar suyu kullanılarak rengi elde ediliyordu.



MALZEMELER


  1. 1 su bardağı oda sıcaklığından az daha ılık (ama çok sıcak olmasın)süt ,1 yemek kaşığı limonsuyu
  2. 1 buçuk su bardağı şeker (200 ml lik su bardağı)
  3. 4 yumurta
  4. 1 yemek kaşığı kakao (kakaonun renginin koyuluğuna göre az atıp sonra eklenebilir)
  5. 1dolu çay kaşığı toz gıda boyası (farklı çeşit varsa oda olur)
  6. 1 çimdik tuz
  7. 125 gr tereyağı
  8. 2 buçuk su bardağı un
  9. 1 çay kaşığı sirke
  10. 1 çay kaşığı karbonat
  11. 1 kabartma tozu
  12. 1 vanilya
KREMA

  1. 200 gr krema (1 kutu)
  2. 300 gr labne
  3. 1 vanilya
  4. 1 poşet krem şanti
  5. 3-4 yemek kaşığı pudra şekeri
  6. Yarım çay bardağı süt
YAPILIŞI

  • Önce ılık süte limon suyunu ekleyerek 15 dakika bekletilir.
  • Oda sıcaklığındaki tereyağı mikserle krem haline gelene kadar çırpılır.
  • Şeker eklenerek eriyene kadar çırpılır.
  • Yumurtalara önce biri kırılıp mikserle yedirene kadar çırpıp diğeri eklenir.
  • Bu şekilde yumurtalar bitene kadar tek tek kırıp çırpılır.
  • Kenarda bekleyen süt eklenir.
  • Kakao,boya,vanilya,kabartma tozu ve un elenerek eklenir.
  • Son anda sirkeyle karbonat karıştırılıp eklenir.
  • Kenarları yağlanmış kelepçeli kalıbın altına yağlı kağıt yerleştirilir.
  • Malzeme yavaşça dökülerek 160 derecelik sıcak fırına konulur.
  • Labne süzeğe konularak suyu süzdürülür.
  • Krema mikserle katılaşana kadar çırpıldıktan sonra labne eklenir.
  • Kalan malzemeler eklenerek çırpılır.
  • Koyu bir hal alana kadar çırpılıp buzdolabına katılaşması için konulur.
  • Fırında pişip pişmediğine bakılarak yaklaşık bir saat pişen kek alınır.
  • Soğumaya bırakılır.
  • Kelepçeli kalıp büyüklüğünde kağıtla kalp kesilir.



  • Bıçakla yavaşça kek kalp şeklinde kesilir.
  • 3-4 katlı dikiş ipliği yardımıyla pastayı üç kat olacak şekilde iki yerinden kesilir.



  • Bıçakla kesince dağılma olabileceği için ip en güzel yöntem.
  • Yani üç kat kalp,kalan kırıntılarda robotta çekilerek hazırlanır.(sonra üzerine atacağız)
  • Her kata soğuyup katı hale gelen kremadan sürülerek üst üste konur.
  • Kalam kremayla pastanın yanları üstü her yeri kapatılır.
  • Kırıntı kekleri yanlarına ve üzerine serperek krema görünmeyecek şekilde kapatılır.
  • Bir gece dolapta bekletilir.
  • Arzuya göre üzeri süslenebilir.
  • Ben yenilebilen inci boncuk kullandım.
  • En güzel en sade olsun diye.
  • Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Hülyacım ellerine sağlık:))
    Nefis olmuşşşş:))
    700 üncü tarifini ve 5.yılını da kutluyorum, daha nice yıllara olsun, sevgiler canım:::)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim canım. Bütün güzel dilekler için. Sevgilerimle...

      Sil