28 Mart 2011 Pazartesi

Özbek Samsası

     Bugün sizlerle çok özel bir tarifi paylaşacağım Özbekistana ait müthiş bir lezzet...Bizdeki talaş böreği benzeri birşey...Sevgili arkadaşım Firuze çok daha güzellerini yapar...Çünkü kendi diyarlarına ait lezzet...Bize balkabaklı,tavuklu,sebzeli ne varsa yapmıştır sağolsun.Bende yıllar önce ondan almıştım zaten tarifi.Tıpkı özbek pilavı salatası gibi...İnşaallah onlarıda en kısa zamanda yapmayı düşünüyorum.Boş vaktimde yaparak buzlağa koyuyorum ısıtınca hazır oluyor.Yalnız orjinalinde tek yufkaya yağ sürülsede ben iki kat koyarak öyle sarıyorum.Haydi hanımlar kolları sıvayın güzeeel bi hamur yoğuralım...

Hamur malzemesi
1 su bardağı süt
1 yumurta
Yarım bardak su
Yarım tatlı kaşığı tuz
Un alabildiği kadar
200 gr kadar hamura sürmek için eritilip soğutulmuş tereyağı
İç malzeme için
300 gr kadar yağlı et ben orta yağlı tercih ettim
2 orta boy patates
3 soğan
2-3 tane biber
tuz ve zire yani bizdeki tane kimyon çekilmemiş haliyle
Yapılışı
Hamur orta kıvamda güzelce yoğurulur.Üzeri kapatılıp 20 dakika kadar dinlendirilir.Sonra dört beze haline getirilir.Bezenin birini alıp oklava yada merdane yardımıyla açıldığı kadar ince bir şekilde açılır.Eriyip soğutulan yağdan 2-3 kaşık gezdirip iyice sürülür.İkinci yufkada açılarak üzerine konulur.Tekrar yağ sürülüp iki yufka birlikte sarılır.Rulo yapılan yufka budolabında on dakika bekletilir.Sonra bıçakla iki üç parmak eninde kesilir.
       Resimde görüldüğü  gibi kesilen parçalar beze haline getirilir.Bu arada iç malzeme bıçakla ince ince doğranır.Etler de aynı şekilde..Hepsi çiğden iyice karıştırılır.Sonra bezeler teker teker merdaneyle açılıp içi
konulur...ve resimdeki gibi üçgen olcak şekilde içe katlanır.Üçgen haline getirilen her samsa ters çevrilerek tepsiye dizilir.
       Üzerlerine yumurta sarısıyla birlikte bir kaşık sıvıyağı karıştırılıp sürülür.Önceden ısıtılmış 200 yada 250 derecelik fırında kızarana kadar pişirilir...Mis gibi samsalar yemeğe hazır olur....
                     

8 yorum:

  1. Çok değerli arkadaşım Hülya, samsalar harika görünüyor, ellerine sağlık... senin sayfanda bu tarifin yer alması beni ayrıca onure etti... zira senin bin bir lezzet bulunduran mutfağını yakinen tanımakta ve yaptığın yemek eserlerine hayranlık duymaktayız... bu güzel tariflerin için tekrar teşekkür ediyor, yenilerini bekliyoruz!!!

    YanıtlaSil
  2. biz yedik cok begendik :)Sena FIDAN

    YanıtlaSil
  3. Ay yemeyen kaldimiki masallah Firuze abla'nin bu meshur tarifini becerikli teyzem nasilda yapmis oyle bende onceden defalarca tadmis biri olarak herkese siddetlee oneririm.FIruze abla'cim senin ellerindende yemek nasip olur ins:))

    SEVGILER

    YanıtlaSil
  4. EVET ÇOK GUZALLER OZLADIM HEMDA ÇOK.ÇIĞATOYDAN OLURSA HIÇ YOK DEMAM ELINIZA SAĞLIK ÖZBEKLARA IYI GEÇALAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Canım...Galiba Özbeksiniz...Selam ve sevgilerimle...

      Sil
  5. ben basaksehir onurkente oturiyorum papatiya sitesi B BLOK 2DAIRE evde cok guzel samsa ozbek pilavi nasil pasta istarsaniz yapiyorum istarseniz sizede yaparim .numaram 05511001143 ismim Farida.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha Feride hanim reklam alininida buldunuz :)

      Sil