15 Nisan 2012 Pazar

Fıstıklı Pilav

     Hepinize iyi pazarlar geçirmenizi dileyerek bugünkü tarifimize başlayalım sevgili hanımlar( veya beyler)...Fıstıklı pilavı yıllar önce Kahramanmaraş'da şuan adını bile maalesef hatırlayamadığım bir hanıma misafir olduğumuzda yemiş ve çok beğenmiştik...O günden beridir de hep yapar olmuştum...Asıl olan pilav kemikli etle yapılarak pilavın üzerine didiklenerek servis yapılmıştı.Ben bugünkü pilavda kemiksiz dana eti kullandım...Yine her zaman olduğu gibi tercih sizin...



MALZEMELER ( ben malzemenin yarısını yaptım)


  1. 2 su bardağı kadar pirinç ( basmati kullanıyorum)
  2. 1 Kase kadar fıstık
  3. 1 kg kadar et
  4. 100 gr kadar tereyağı arzuya göre sıvı yağ
  5. 3 su bardağı et suyu
  6. 1 yemek kaşığı kadar tane karbiber
YAPILIŞI

  • Eğer fıstıklar kabuklu ise tavaya konularak kuru kuruya biraz çevrilerek kavrulur.
  • Yayılmış gazete kağıdı üzerine alınarak soğutulup soyulur.
  • Eğer kabuksuz ise bir tavada önce kavrulmaya başlanarak sonra bir kaşık tereyağı ekleyip kavrulmaya devam edilir.
  • Pirinç üzerine ılık tuzlu su dökülerek yarım saat kadar bekletilir.

  • Et üzerine tane karabiber ve tuz eklenerek yumuşacık olana kadar pişirilir.( düdüklüde ise 20 dakika)
  • Pilav yapılacak tencereye fıstıklar ve tereyağı konularak karıştırılır.
  • Pirinç iyice yıkanarak fıstığa eklenir.
  • Birlikte iyice kavrulur.
  • Eğer eti üzerinde servis yapmak istenirse pilava eklenmez yoksa et küçük parçalara ayrılarak pirince eklenir.
  • Üzerine sıcak et suyundan üç su bardağı eklenerek altı kısılır.
  • Yavaş yavaş suyunu çekene kadar pişirilir.
  • Üzerine havlu peçete kapatarak kapağı kapatılır.
  • Sofra bezine sararak yaklaşık yarım saat kadar dinlendirilir.
  • Servis tabağına alarak üzerine konulacak etler kemiklerinden ayrılıp didiklenir.( ben kuşabaşı doğrayıp koydum)
  • Sıcak servis yapılır.
  • Yanında mutlaka ayran tavsiye olunur.
  • ...Yok eğer illede ayran istemiyorum derseniz de yapacağım bir şey yok tabi ;) 
 



2 yorum:

  1. Ayy ayy ayy çok lezizz hiç uğraşamıycam bi tabak uzatı verin :)))

    YanıtlaSil