21 Ekim 2015 Çarşamba

Oreo Truffle



       Merhabalar sevgili takipçilerim.Biliyorum epey ara verdik.Hayatımın belkide en yoğun haftalarından bazılarını yaşadım desem yalan olmaz. Başka bir eve taşınma telaşı Hülyalı lezzetlere biraz ara verdirdi. Neyse şükür kavuştuk.Geçenlerde aklıma doğaçlama gelen bir tarif ama ne tarif ? Yiyen arkadaşlar çok beğendi. Ee tastiklenince paylaşımlara bununla başlayayım dedim.Bana gelen duyumlara göre arkadaşlar özellikle burada yaşayanlar bazen malzemeleri neyi nereden hangi marka alacaklarına dair tereddüt ediyorlarmış. Rica ettiler bundan sonra elimden geldiğince malzemelerin de fotoğrafını paylaşacağım. Umarım faydalı olur.Yapımı ve malzemesi oldukça basit üstelik kapalı bir kapta buzdolabında günlerce kalabilecek yoğun çikolatalı truff.



MALZEMELER (YAKLAŞIK 30 TRUFF ÇIKTI)


  1. 1 kutu yoğunlaştırılmış süt.(moloko 350 gr oluyor)
  2. 150 gr iyi kalite pastörize tereyağı
  3. 22-23 tane oreo bisküvi (paket çeşitleri farklı oluyor ama yaklaşık 2 paket gibi)
  4. 2 yemek kaşığı kakao
  5. 1 paket (80 gr) sütlü yada bitter çikolata (ben sütlü kullandım)
  6. Üzeri için 1 paket bitter çikolata 
  7. Süslemek için arzu edilen malzeme (fındık ,fıstık veya benzeri)

YAPILIŞI

  • Oda sıcaklığındaki yoğunlaştırılmış süt ve tereyağı yaklaşık yarım saat mikserle çırpılır.(mikseri kapatıp ara vererek yoksa truff + yanmış miksere sahip olursunuz ;)
  • Köpük haline gelecek.
  • Benmari usulü eritilen sütlü çikolata ve kakao eklenir.
  • Robottan çekilen bisküviler eklenerek silikon spatulayla yavaş yavaş karıştırılır.(gerekirse bisküvi eklenebilir)
  • Bu haliyle ele yapışan bir görünümdedir.
  • Cam kaptaki karışımın ağzı kapatılarak buz dolabında 1-2 saat bekledikten sonra çay kaşığı yardımıyla silikon kalıplara doldurulup bir gece dolapta bekletilir.(eğer kalıp yoksa kapta bekletip dinlendikten sonra yuvarlanabilir)



  • Şekil alıp sertleşen trufflar kalıplardan çıkarılarak benmari usulü eritilen çikolataya bir tarafı batırılıp süslenir.(eğer her tarafı çikolatalı olsun isterseniz 2 paket çikolatayı eritip çatal yardımıyla çikolataya batırıp çıkarılır)
  • Afiyet olsun...Şifa olsun...

4 yorum:

  1. Merhabalar, çok leziz, çok iştah açan bir görüntüsü var. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. Cok tesekkur ederim Sefa bey sagolun.

    YanıtlaSil
  3. Görüntü inanılmaz. Ama beni aşıyor sadece seyredebildim. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim İlhan bey. Yapimi cok kolay eminim denemis olsaniz yapabildiginizi goreceksiniz .En kolayi eger kalip yoksa yuvarlayip koymak.

      Sil