12 Mart 2012 Pazartesi

Ebruli Pasta

 Gününüz aydın olsun arkadaşlar. Akşam şööyle bir malzemelere göz gezdirdim pasta yapmak için. İşin doğrusu benim niyetim ağlayan pasta yapmaktı...  ama son aşamasındaki çikolata kreması şekli bana adını değiştirmem için ilham verdi. Bu sefer de böyle olsun...Beyaz çikolatam yoktu olsaydı bir sıra çikolatalı, bir sıra beyaz çikolatalı sos gezdirmeyi düşünmüştüm. Siz isterseniz öyle de yapabilirsiniz.



MALZEMELER ( PASTA TABANI İÇİN )


  1. 4 yumurta
  2. 1 su bardağı şeker
  3. 1 su bardağı un
  4. Yarım su bardağı mısır nişastası ( ben bütün pandispanyalar da  kullanıyorum daha hafif oluyor)
  5. 1 paket kabartmatozu
  6. 1 paket vanilya
  7. 1 paket kakao
  8. 3 yemek kaşığı süt
AYRIYETEN

  1. 1 Buçuk su bardağı soğuk süt ( 300 ml )üzerine dökmek için.
  2. 2 poşet krem şanti ( 1 kutu yani )
  3. 1 buçuk su bardağı süt ( krem şanti için )
  4. 1 paket hazır çikolata sos 


  YAPILIŞI

  • Fırını 170 dereceye ayarlayarak işe başlanır.
  • Yumurta ve şeker köpürene kadar çırpılır.
  • Diğer malzemeler eklenerek çırpılır.
  • Kelepeli kalıp veya yuvarlak bir kaba dökülür. ( önceden yağlayarak )
  • Kabarıp içi pişene kadar fırında bekletilir.
  • Fırından alınan  pandispanya kabından çıkarılır.
  • Sıcakken üzerine bir buçuk bardak soğuk süt gezdirilir.
  • Krem şanti çırpılıp dolapta soğutulur.
  • Tamamen soğumuş pastanın üzerine şantisi sürülür.
  • Çikolata sos tarifine göre pişirilip soğutulur.
  • Pastanın üzerine dıştan içe doğru dairesel akıtılır.( eğer hazır şişede çikolata sos olursa daha kolay olacaktır.Ben bu işlemi ya kalın bir enjektör kullanarak yada buzdolabı poşetine koyarak delik açıp kullanıyorum)
  • Halka halka akıttıktan sonra kürdanla önce içten dışa doğru sonra dıştan içe doğru çizerek şekil verilir.
  • Buzdolabında bir gece beklerse kıvamı daha güzel olacaktır.

  • Afiyet olsun...

6 yorum:

  1. mm çok güzel canım ellerine sağlık aldım bir dilim
    :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyetler olsun : ) keşke tarifleri yayınlarken tadına da baktırılabilse değilmi?

      Sil
  2. ellerine sağlık canım çok şık bir pasta olmuş..

    YanıtlaSil
  3. ay cok şık olmuşşş..görüntü 10 nummara beş yıldızzzzz

    blogger anneler birbirini izliyor, ben seni izlemeye aldım, bende seni bloguma beklerim
    -->tamzamanlianne.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler Derya...En kısa zamanda oradayım...Sevgiler...

    YanıtlaSil