21 Mart 2012 Çarşamba

Krep

    Blogumuzda birkaç defa krep tarifi paylaşsam da bugün sade olarak vereyim dedim.Kahvaltıda çocukların çok severek yediği yumuşacık bir tarif.Özellikle benim çocuklarım bayılırlar.Arzu ederseniz sade olarak yada reçelle,peynirle ne isterseniz olabilir.Ben pişirir pişirmez tereyağıyla yağlıyorum...Tarifi iki yumurtalı versem de isterseniz çoğaltabilirsiniz.Genelde krep hamuruna su eklenmez ama su eklenen krep hamuru daha lezzetli oluyor.Yani süt ile yapılan biraz daha pastamsı oluyor...Ayrıntılar size kalmış...



MALZEMELER ( 7-8  KREP İÇİN )


  1. 2 yumurta
  2. 1 çay bardağı süt ( ince belli küçük tip bardak )
  3. 1 çay bardağı su
  4. 2 çay bardağı un
  5. Tuz
  6. Üzerine sürmek için tereyağı
YAPILIŞI

  • Yumurtalar mikser yardımıyla 1-2 dakika çırpılır.
  • Sonra diğer malzemeler eklenerek 1-2 dakika daha çırpılır.
  • Kıvamı kek hamurundan daha sıvı akışkan olmalı.


  •  Krep tavası ocağa konup iyice ısıtılır.
  • Fındık kadar tere yağını bir parça peçete yardımıyla bastıra bastıra yağı her tarafına yedirilerek tavayı pişirmeye hazır hale getirilir.
  • Hamurdan dolu olmayan bir kepçe alarak yavaşça dökülüp kepçenin altıyla incelterek yayılır.
  • Tahta spatula yardımıyla iki tarafıda pişirilir.
  • Tavadan alınan krepler çatala batırılmış bir parça tereyağıyla iki tarafına sürülür. 
  • Arzuya göre kahvaltıda yada içine malzeme koyarak börek hamuru olarak ta kullanılabilinir.
  • Sıcakken servis yapılır.
  • Afiyet bal şeker olsun...

10 yorum:

  1. krep pazar kahvaltılarında favorimdir... bu arada blogger anneler birbirini izliyor, ben seni izlemeye aldım, bende seni bloguma beklerim.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Hoşgeldiin Emine...Bende hemen size bi soluk gidip geldim.Herşey çok güzel...

    YanıtlaSil
  3. ben başarısızım krep konusunda, ama seninkiler fıstık gibi olmuş maşallah:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler... Birkaç defa üst üste yaparsanız sizinkilerde tutacaktır eminim.Önemli olan kıvamını tutturmak inan...
      : )))

      Sil
  4. ben işyerindeyim ve öğle yemeğimi henüz yemedim..
    aaayyy :)) Halil Sezai gibi başlıycam şimdii issyeeeaaaan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy insanlari isyana suruklemek istemezdim inan...Ama pakette yapilmiyor ki... kolay gelsiin...

      Sil
  5. :)) ben isyanım açlıktandı sizden değil.. harika görünüyor ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel gorunuyor, kendi sitemde de bu tarifinize değineceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Şimdiden kolay gelsin. Zaten bu tarifim ve fotoğrafım internet aleminde anonimleşti 😊 Bir çok kez rastladım. Selam ve sevgiler...

      Sil