10 Mart 2012 Cumartesi

Rulo kurabiye ( elmalı )

     Kar ve kış Bakü'yü terketmemeye kararlı galiba. Perdeleri açıp bir yandan pamuk şeker karları izleyerek bir yandan da tarifi yazıyorum. Rabbim kimseyi şu havalarda evsiz,barksız soğukta bırakmaz inşaallah  ...Geçelim bugünkü tarifimize...
Elmalı kurabiye , önce hamuru rulo yaparak pişirilir. Ama daha kuru olmasından yanaysanız ruloları keserek de pişebilir. Ben pişirip kestim...Neyse şimdi resimlerle sanırım daha anlaşılır ve açık olacaktır...



 MALZEMELER ( hamur için )


  1. 250 gr tereyağı
  2. 1 su bardağı pudra şekeri ( yaklaşık 150 gr )
  3. 1 yumurta
  4. 1 vanilya
  5. 1 kabartmatozu
  6. Alabildiği kadar un
İÇ  MALZEME İÇİN

  1. 3 tane orta boy elma
  2. 4-5 yemek kaşığı toz şeker
  3. 1 yemek kaşığı tarçın
  4. 1 çay kaşığı toz zencefil ( ben tarçın kullandığım her şeye koyuyorum. Hem lezzet katıyor hemde  böylesine şifalı bir şeyi kullanmak için )
  5. 1 su bardağı iri doğranmış fındık
  6. Üzerine serpmek için pudra şekeri
YAPILIŞI

  • Elmaları iri rendeden rendeleyerek üzerine toz şeker serpip ocağa konulur.
  • Ara sıra karıştırarak suyunu çekene kadar pişirilir.
  • Hala kalan suyu varsa süzeğe koyup bekletilir.
  • Üzerine tarçın, zencefil ve fındık konularak karıştırılır.
  • Oda sıcaklığındaki tereyağıyla  malzemeler karıştırılıp yumuşak ele yapışmayan bir hamur elde edilir.
  • Buzdolabında on dakika dinlendirilir.
  • Hamur iki parçaya bölünür.
  • Merdane yardımıyla  2-3 mm kalınlığında açılır.
  • Üzerine hazırladığımız harcın yarısı serilir.
  • Rulo yapılır.
  • İkinci hamurda aynı şekilde hazırlanır.
  • Yağlı kağıt serilmiş tepsiye konulur.
  • Önceden ısıtılmış 170-180 derecelik fırında üzeri hafif pembeleşene kadar pişirilir.
  • Fırından çıkar çıkmaz çay süzeği yardımıyla bolca pudra şekeri serpilir.
  • Yaklaşık on dakika kadar hafif ılıması beklenir.
  • Yavaşça dilimleyerek kesilir.

  • Eğer çok soğursa zor kesilir.
  • Bu resimdeki dilimler önce kesilip sonra bu şekilde pişirilenler.Yüzeyi biraz daha karışık ve daha kuru oluyor.Tercih sizin.
  • Afiyetler olsuun...

7 yorum:

  1. nefis görünüyor ellerine sağlık..
    mutlu hafta sonları..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ...Sizlerede güzel bir hafta sonu geçirmenizi diliyorum.

      Sil
  2. ellerine sağlık canım
    nefis olmuş
    :))bana da beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ben zaten sizi hergün ziyaret ediyorum : )))

      Sil
  3. Çok lezzetli görünüyor.Yapacağım.Selam sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler umarım yapınca memnun kalırsınız.selamlar...

      Sil