26 Nisan 2013 Cuma

Mısır Gevrekli Kek

      Çocukluğumda okula giderken yol üzeri pastahaneler olurdu...Genelde mahallece bütün çocuklar okul çıkışı bu muhteşem kokulu pastahanelere uğramadan geçmezdik...Anlattığım bu yer çocukluğumun geçtiği Almanya'nın küçük bir şehri...İnsan doğup büyüdüğü mekanları,tatları özlüyor...Alman pastaları bilmem damak tadı alışkanlığı yada gerçekten de çok güzeller...Geçenlerde oturup isimleriyle tek tek arayarak bir çoğunun tarifini buldum .Hemde orjinal Alman sitelerinden.Yakında hepsini deneyerek paylaşacağım.Bu günkü paylaşımım yağlı pasta olarak çevrilmiş olsa da bana göre güzel bir kek...Cornflakes Butterkuchen tarifini Damak tadı adlı blogdan aldım...Test edip onaylattım...sonuç harika.Umarım sizde memnun kalırsınız...




MALZEMELER



  1. 1 poşet krem şanti
  2. 1 su bardağı süt
  3. 3 yumurta
  4. 125 gr şeker (yani yarım su bardağından 1 parmak fazla desek olur galiba)
  5. 1 kabartmatozu
  6. 1 vanilya (aslında yoktu)
  7. 1 su bardağı un
ÜZERİ İÇİN

  1. 75 gr tereyağı ( aslında 100 gr dı ben azalttım)
  2. 3 yemek kaşığı süt
  3. 2 yemek kaşığı bal (aslında 4 yemek kaşığı şekerdi)
  4. 3 su bardağı mısır gevreği
YAPILIŞI

  • Krem şanti ve soğuk süt mikserle köpürene kadar çırpılır.
  • Yumurtalar tek tek kırılarak köpürtüp tekrar kırılır.
  • Şeker ve vanilya eklenerek çırpılır.
  • Un ve kabartmatozu elenerek eklenir.

  • 1-2 dakika daha çırpılıp yağlı kağıt serili kelepçeli kalıba dökülür.(büyük boya)
  • Aslında kare yada dikdörtgen fırın kabına dökülür diyordu.
  • Önceden ısınmış 170 derecelik fırına konulur.
  • Fırında 20 dakika pişerken üst malzemesi hazırlanır.
  • Tereyağı eritilir.
  • Bal (veya şeker) ve süt eklenir.
  • Ocaktan alınır.
  • En son mısır gevreği konulup karıştırılır. ( bu sürede mısır gevreklerin yumuşamaması için beklememesi lazım)
  • Fırında 20 dakika kalan hamur çıkarılır.( o süre içinde fırının kapağı hiç açılmaz)
  • Mısır gevrekli karışım yavaşça ( burası çok önemli) üzerine kaşıkla konur.
  • Eğer bu işlemi yaparken acele ve çok nazik olunmazsa pastamız tekrar kabarmaz.
  • Tekrar fırına koyarak 20 dakika daha pişirilir.
  • Soğuyunca dilimleyerek servis yapılır.
  • İçi pamuk dışı yarı çıtır pastamız (veya kekimiz)hazır...
  • Afiyet olsun...

3 yorum:

  1. Ellerinize sağlık güzel bir fikir...Denemek isterim ben de. Sevgilerimle,
    Bana da beklerim...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Selda...Umarım deneyince memnun kalırsın...Selamlar...

      Sil
  2. Merhabalar Enis bey hoş geldiniz.Tarifi beğenmiş olup denemenize sevindim.Yazdıklarınızdan da anladığım kadarıyla Almanya'nın o müthiş pasta tatlarını tadan birisiniz...Ayrıca sizin tarçın fikrinizi de beğendim bir daha ki sefere mutlaka deneyeceğim...Selamlar...

    YanıtlaSil