15 Ocak 2014 Çarşamba

Piyano Pasta

      Piyano pasta veya piyano kek.İlk kim uydurduysa piyasada çok tuttu ;) Sanırım ilk defa lezzet dergisinde çıkmıştı...Ben kafama göre ufak değişiklikler yaparak (özellikle de krema bölümünde)kendimce  uyarladım.Neden çok kısa zamanda popülaritesi birden tavan yaptığını deneyince anladım.Hem çok kolay hemde çok lezzetli.Tadı nasıl derseniz? Yumuşacık,sanki anası ağlayan pasta babası tiramisu evlatları da bu ;)



MALZEMELER


  1. 2 yumurta
  2. 2 çay bardağı şeker (küçük tipli çay bardağı)
  3. 1 çay bardağı süt
  4. 1 çay bardağı sıvı yağ
  5. Yarım çay bardağı pirinç unu (aslında yok ama bu tür keklerde dokusunu güzelleştiriyor)
  6. 2 buçuk çay bardağı un
  7. 1 kabartma tozu
  8. 1 vanilya
  9. 2 yemek kaşığı kakao
AYRICA

  1. 300 ml soğuk süt (üzerine dökmek için)yani bir buçuk su bardağı
  2. 2-3 yemek kaşığı kakao
KREMA

  1. 1 çay bardağı un (küçük tip)
  2. 1 çay bardağı şeker
  3. 1 yemek kaşığı mısır nişastası (silme )
  4. 3 su bardağı süt (600 ml )
  5. 1 vanilya
  6. 75 gr tereyağı (normalde konmuyor)
  7. 1 paket krema (200 ml)
YAPILIŞI

  • Fırın 170 dereceye ayarlanıp ısıtılır.
  • Şeker ve yumurta çırpılır.
  • Diğer malzemeler eklenerek yağlanmış büyük boy kare tepsiye dökülür.(26 cm)
  • Yaklaşık 20-25 dakika pişirilir.
  • Çıkınca üzerine soğuk süt dökülür.
  • Krema için tencereye süt,şeker un ve nişasta konularak karıştırılır.
  • Muhallebi kıvamına gelince ocaktan alıp ılımaya bırakılır.
  • İçine tereyağı,vanilya ve krema eklenerek 5-6 dakika mikserle çırpılır.
  • Kekin üzerine dökülerek bir gece dolapta dinlendirilir.
  • Servis yapmadan önce üzerine bolca kakao elenerek her yeri kapatılır.
  • Kare kesilerek üzeri arzuya göre çikolata draje veya benim yaptığım gibi taze meyveyle süsleyerek servis yapılır.
  • Afiyet olsun...her zaman yanınızda güzel dostlarınız olsun ;)

12 yorum:

  1. Hülyacım nefis görünüyor,pirinç ununu bende çok seviyorum keklerde..Değşik bir yumuşaklık veriyor,ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keki ince olduğu için pirinç ununu az kullandım .Bazen bir su bardağını bile kaldırıyor...Yorumun için çok teşekkürler Nurşencim sevgiler...

      Sil
  2. çok lezzetli bir pasta canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim turuncu tatlar...sevgiler...

      Sil
  3. güldürdün beni demek anası ağlayan pasta babası tiramisu ha:))) eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maksat birazda ltife olsun değil mi ? :) yorum için teşekkürler ...

      Sil
  4. Nefissssss görünüyor nasıl bu kadar düzenli olur bu tatlıların ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler güzel düşünceniz için :)

      Sil
  5. harika bir görüntü,bayıldım.eline sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Reyhan.Sunumu beğenmenize çok mutlu oldum :)sevgilerimle...

      Sil
  6. canım elllerıne sağlık...bende beklerım sayfama..sevgılerımı bırakıyorum...http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/

    YanıtlaSil