19 Kasım 2011 Cumartesi

Çullama

  Geçenlerde televizyon da yöresel tatları yapıyorlardı.Gördüm yapımı çok dikkatimi çekti . Ana hatlarıyla yarım yamalak bir kağıda yazdım hep aklımdaydı denemek için.Hani güzel olursa diye.Küçük bir araştırma sonucu tipik bir ege yemeği olduğunu öğrendim. Girit , İzmir , Ayvalık o tarafların sıkça yaptığı güzel bir yemek.Derken denerken tarçın ve  bir iki şeyi çıkararak kendi zevkime göre şeyler ekledim ( ufak tefek şeylerde ) Çünkü tarif verirken de kendi damak tadınıza göre değiştirebilirsiniz diyordu . Beklediğimin üstünde bir lezzet oluştu hemen sizinle paylaşıyorum...



MALZEMELER ( büyük fırın tepsisi için , ben yarı ölçü yaptım )


  1. 2 su bardağı pirinç ( ben basmati kullandım )
  2. 1 bütün tavuk
  3. 3-4 tane yufka
  4. 150-200  gr kadar tereyağı
  5. Biraz sıvı yağ
  6. 1 orta boy soğan
  7. 2 yemek kaşığı kuş üzümü
  8. 2 yemek kaşığı çam fıstığı
  9. 3 yemek kaşığı ceviz ( veya biraz daha fazla )
  10. Karabiber 
  11. Yarım yemek kaşığı muskat 
  12. Yarım yemek kaşığı yenibahar

YAPILIŞI

  • Pirinç bir saat önceden ılık tuzlu suya ıslanır.
  • Tavuk yıkanarak tane karabiber ,  tane kişniş ve tuzla düdüklü tencerede 15-20 dakika haşlanır.
  • Ayrı bir yerde soğan incecik kıyılır sıvı yağda kavrulur.
  • İçine fıstık eklenir oda kavrulur.
  • Pirinci yıkayarak soğana eklenir.
  • Kuş üzümü ayıklayarak ılık suda yıkayıp pirince eklenir.
  • Üç su bardağından biraz eksik sıcak su eklenip iç pilav pişirilir.( biraz diri kalacak şekilde )
  • Tavuk çıkarıp didiklenir.
  • İçine muskat cevizi kıyılır.
  • İri cevizler eklenir.
  • Tavuklu karışım pilava karıştırılır.
  • Büyük fırın tepsisi yağlanır.
  • Kenarları dışarı sarkacak şekilde yufka yayılır.
  • Eritilmiş tereyağından gezdirilir.
  • Üzerine bir kepçe tavuksuyu gezdirilir.
  • Yine bir kat yufka yayılır.
  • Üzerine  yine yağ ve tavuksuyu
  • Yine yufka bu kez yağ dökülmüyor.( alt kat biraz kalın olsun diye iki yufka )
  • Pilavın yarısı tepsiye yayılır.
  • Bir kat yufka ve tereyağı ve tavuksuyu gezdirilir.
  • Bir kat daha yufka yayılır.
  • Kalan pilav konulur.
  • Dışarı sarkmış olan yufkalar içe katlanır.
  • Üzerine yağ ve tavuksuyu gezdirilir.
  • En üstüne de düzgünce yufka ve kalan tereyağı sürülür.
  • Fırına sürmeden önce kesilir.
  • Yani kısaca şöyle diyebiliriz yapılan işleme 2 kat pilav 3 kat yufka
  • Önceden ısıtılmış 200-250 dercelik fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.
  • Fırından çıkarıp kalan tavuk suyunu sıcakken üzerlerine gezdirilir.( 1-2 su bardağı kadar )
  • Tekrar fırına koyup 10 dakika daha kızartılıp çıkarılır.
  • Sıcak servis yapılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder