7 Ocak 2013 Pazartesi

Napolyon Pastası ( milföyle)

     Geçenlerde arkadaşlarla bir yerde çay içerken çayın yanına bir dilim pasta geldi.Tadı muhteşemdi...Daha sonra öğrendiğime göre Ruslara ait meşhur napolyon pastasıymış...Sonra hatırladım daha önce de tatmıştım.Yanımdaki arkadaşa pastanın nasıl yapıldığını sorduğumda yapımının çok zor ve zahmetli olduğunu aşamalarıyla anlattı.Kendi kendime milföy tadına yakın bir tadı olduğu düşündüm...Krema olarak da Azerbaycan da çok sık kullanılan yoğunlaştırılmış sütün (moloko)tereyağıyla çırpılmış haliydi...O günden beri bunun hem bir nevi yalancı versiyonunu hemde daha hafifleterek nasıl yaparım diye düşündüm.Bugün kafamdaki napolyon pastayı hayata geçirerek denedim.Sonuç nasıl mı oldu dersiniz? Tek sözle muhteşemdi... Aşama aşama fotoğraflayarak hemen sizinle paylaşmak istedim .Mutlaka denemenizi tavsiye ederim...Ayrıca size söz veriyorum bir gün gerçek ve zor olanı da öğrenip hemen paylaşacağım...



MALZEMELER ( 6 tane pasta için)


  1. 11 yaprak milföy hamuru
  2. 250 gr süt
  3. 1 yemek kaşığı un
  4. 2 yemek kaşığı nişasta
  5. 1 yumurta sarısı
  6. 3 yemek kaşığı şeker
  7. 1 vanilya
  8. 125 gr tereyağı
  9. 1 küçük kutu yoğunlaştırılmış şekerli süt (350 gr lık)
  10. Üzeri için 2 yemek kaşığı pudra şekeri ve 2 yemek kaşığı pudra şekeri
YAPILIŞI

  • 2 yaprak milföy hamuru kenara ayrılır.
  • Diğerleri uzunlamasına ikiye kesilir.
  • Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizilir.
  • Üzerine kabarmaması için sıkça çatal batırılır.
  • Hamurların üzerine tekrar yağlı kağıt serilir.
  • Üzerine tekrar ağırlık olması için bir tepsi konulur.(ben cam tepsi kullandım)
  • Önceden ısınmış 250 derecelik fırına konulur.
  • Kızarana kadar pişirilir.
  • Fırından çıkarıp soğumaya bırakılır.
  • Fırından çıktığında hala kıyıdan köşeden kabaran milföy varsa sıcakken bir bez koyup bastırılır.

  • Kenara ayrılan 2 milföy hamurunu 4 parçaya keserek küçültülür.
  • Fırça yardımıyla üzerilerine su sürülür.
  • 1-2 yemek kaşığı toz şeker serpilir.
  • Fırında üzeri nar gibi olana kadar pişirilir.
  • Fırından çıkıp soğuyunca elde ezilerek hamur kırıkları elde edilir.( bunlar üzerine serpilecek)
  • Krema için süt,nişasta,un ve yumurta sarısı çırpılarak pişirilir.
  • Ocaktan alınca içine vanilya atılır.
  • Ara sıra karıştırarak üzeri kaymak tutmadan soğutulur.
  • Yoğunlaştırılmış sütün ağzı açılarak oda sıcaklığındaki 125 gr tereyağı eklenerek (aslında bu krema için 250 gr kullanıyorlar) derin cam bir kapta pürüzsüz olana kadar çırpılır.
  • Soğumuş olan kremayla buluşturup tekrar çırpılır.
  • Buzdolabında yarım saat kadar soğuttuktan sonra kullanmak için çıkarılır.
  • Bir parça kızarmış milföyün üzerine bolca krema sürülür.
  • Aynı şekilde ikinci hamurun üzerine de krema sürülerek ilk katın üzerine yavaşça konulur.
  • Üçüncü kat hamurun üzerine de krema sürdükten sonra 3 kat milföy 3 kat krema olacak şekilde dizilir.
  • Kırık halinde olan kızarmış çıtır hamurlardan üzerine bolca serpilir.
  • Çay süzeği yardımıyla pudra şekeri serperek üzerine pasta kapağını kapatıp 2-3 saat beklettikten sonra servis yapılabilir.( hafif yumuşaması için kapak kapatmayı tavsiye ediyorum)
  • Afiyet olsun...
NOT;pastanın ne olduğunu bilmeyen daha yerken aaa napolyon pastası mı yaptın deyince içimden tamam oldu dedim.  ;))) Belki napolyon olmasa da yalancısı olabilir... ;)))

 

18 yorum:

  1. bu pastayı çok beğeniyorum...
    ama hala deneyemedim :((
    canım ellerine sağlık.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler...Aslında bu pastanın yapımı çok zahmetli ve zor ama benimki ancak napolyonumsu oldu da diyebiliriz ;) Selamlar...

      Sil
  2. ayaaaaay sefamız olsun hülyacım.
    buda güzel alttaki salata renkliyi biliyorum portakallıyı diyom bayıldım.
    kuzum hadi yiyelim lezzetlin çayla geldi:)

    YanıtlaSil
  3. Buyur canım hoşgeldin.İnsan bazen bişeyler yapası gelir ya bende dün o kadar işimin arasında bunları yapasım vardı;) bazen geliyorlar ;)ilham perileri...

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım nefis olmuşlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler melisa...O süper kurabiyelerinden varmı daha ;) atomlar...

      Sil
  5. Süper gözüküyor. Tabi beni katmer katmer aşıyor. Sadece fotograflarına baktım ve yalanmakla yetindim. :)) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeninize sevindim,teşekkürler İlhan bey ama bence kendinize haksızlık etmeyin.Gayet güzel şeyler paylaşıyorsunuz.Biraz da pasta börek deneseniz eminim neler olur neler ;)

      Sil
  6. görüntü muhteşem minim tadı da öyledir eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım.İnkar edemiycem tadı muhteşem olmuştu ;)

      Sil
  7. hulya rihtim siZmisiniz?

    YanıtlaSil
  8. Yine harika bir tarifl.emeğinize sağlık. bu arada kaç günlerdir sizi düşünüyorum. Uzun zamandır yoksunuz, merak ettim. Umarım herşey yolundadır . Sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler pembe kalpler.Biliyorum bu günlerde blogu biraz ihmal ettim.Şimdi hemencik yeni bir tarif paylaşmak üzereyim canım...Selamlar...

      Sil
  9. aaaaa gerçekten çok lezzetli görünüyor

    YanıtlaSil
  10. Yengeme pasta sözüm vardi az önce benden bu pastayi yapmamı istedi sizin tarifinize gore yapacağım insallah beceririm ve begenirler bu arada yengem rus biraz zor olacak begenmesi ama deneyeceğim simdiden Teşekkürler bu arada cok mükemmel görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevap vermede gecikmiş olsam da yorum için çok teşekkürler...Sonucu bizimle paylaşırsanız memnun olurum.Umarım yenge beğenmiştir...

      Sil