17 Mayıs 2011 Salı

Patlıcan Tava

    Bu tarifi alalı haftalar olsada ancak yapma fırsatı bulabildim.Karadeniz yöresine ait çok lezzetli bir tat...Sevgili arkadaşım Ülkü hanımın ellerinden yeseydiniz çok daha lezzetliydi...Sağolsun tarifini verdi... Bana göre değişik ve hafif yöresel bir tat...Sizlere sunabilmek için bugün yaptım...Servis yaparkan üzerine sarımsaklı yoğurt ve arzu edilirse yağ eritilip dökülebilinir...Ben ilk gördüğümde hamsi zannetmiştim...Buyrun yapımına geçelim...


MALZEMELER

  1. 7-8 tane orta boy patlıcan
  2. 1 tabak orta boy irilikte mısır unu
  3. Kızartmak için sıvıyağ
  4. Üzerine dökmek için sarmsaklı yoğurt ve arzu edilirse tereyağı

YAPILIŞI

  • Patlıcanlar alacalı soyulur.
  • Patlıcanlar başı ve sonu kesilmeden ortadan boyuna kesilir.Yani dört ayrı parça başı ve sonu kopmamış şekilde.
  • Bol tuzlu suda yumuşayana kadar haşlanır.
  • Bir tepsiye alıp çatalla hafif ezilir.Yalnız dağıtmadan yapılır bu işlem.
  • Patlıcanların her iki tarafınıda bol mısır ununa bulanır.
  • Tava ısıtılıp biraz sıvı yağ dökülür.
  • Hamsi dizer gibi sıralanır.
  • Her iki yüzünüde ters yüz ederek iki tarafıda kızartılır.
  • Kalıp şeklinde tabağa alınır.
  • Servis yaparken sarmsaklı yoğurt ve istenirse yağ eritılip dökülür.
  • Afiyetle ımmmh  yenir...

2 yorum: