10 Mayıs 2011 Salı

Saray Sarması

     Akşam vakti acele acele saray tatlımı yaptım koydum dolaba...Bugün cevizli yaptım ama antep fıstığıda çok güzel olacağından eminim...Maalesef bikaç yere baksamda bulamadım...Neyse buna şükür...Fındıkta kullanılabilinir...Aslından kıvırmadan bir gün dolapta beklerse daha güzel kıvama gelecektir...Ben akşam olmadan fotoğrafını çekebilme uğruna buzlukta bir saat bekletip yaptım ama siz bekletin...Muhallebiye damla sakızını çok yakıştırdığım için kullandım eğer istenmezse damla sakız yerine vanilya kullanılır.



MALZEMELER

  1. 1 litre süt
  2. 100 gr kadar tereyağı
  3. 1 su bardağı şeker
  4. 1 su bardağı un
  5. 2-3 tane damla sakızı yada vanilya
  6. 1 su bardağı kadar hindistan cevizi
  7. 2 poşet sade krem şanti 1 buçuk su bardağı sütle 
  8. 1 yemek tabağı elde doğranmış ceviz

 YAPILIŞI

  • Un , yağ ve şeker tencereye konulup tahta kaşıkla karıştırılır.
  • Süt azar azar dökülerek çırpma teliyle karıştırılır.
  • Damla sakızını ezip eklenir.
  • Muhallebi kıvamına kadar pişirilir.
  • Büyük kare bir fırın tepsisine bir parmak kalınlığında hindistan cevizi serpilir.
  • Muhallebi yavaşca akıtarak tepsiye dökülür.
  • Eğer bu işlem hızlı yapılırsa hindistan cevizi topaklanır.
  • Tepsi bu şekilde akşamdan buzdolabında bekletilir.
  • Muhallebi donduktan sonra krem şanti hertarafına yayılır.
  • Doğranmış ceviz bolca serpilir.
  • İki  parmak enliliğinde uzunlamasına kesilir.
  • Yavaşca kıvrılarak tepsiye konulur.

4 yorum: