31 Mayıs 2012 Perşembe

Vişne Suyu Konsantresi

      Bahar her şeyiyle güzel ...Meyvesi,sebzesi,ılık esintisi...Vişne ve çileğin rengi bana hep baharı hatırlatır...Rabbimin vermiş olduğu bu güzel nimetle canım her şeycikler yapmak istiyor... ;)
Gerçi eşimin sevdiği vişne suyu doğrudan sıkarak içileni olsa da şurubunun da hakkını inkar etmeyelim...Hem aniden içmek isteyince çok da pratik, soğuk suya karıştır iç...



MALZEMELER


  1. 2 kilo olgunlaşmış vişne
  2. 2 kilo toz şeker
  3. 2 yemek kaşığı dolusu limontuzu 
YAPILIŞI

  • Vişneler ayıklanarak çekirdekleri çıkarılır.
  • Delikli bir süzeğe konulur.( kevgire)
  • Süzek tencerenin ağzına oturtulur.
  • Elinle sürerek vişne ezilir.
  • Bu şekilde sırf kabukları kalana kadar sürülür.
  • Tenceredeki vişne suyunun üzerine şeker dökülerek ocağa konulur.
  • Kaynamaya başlayınca ocağın altı yarıya indirilir.
  • İçine limon tuzu eklenerek karıştırılır.
  • Ara sıra karıştırarak yaklaşık 35-40 dakika kısık ateşte kaynatılarak koyulaştırılır.
  • Temiz kuru bir kavanoza yada cam şişeye dökülerek soğuyunca kapağı kapatılır. 
  • Kullanılacağı zaman her su bardağı için yaklaşık 1-2 yemek kaşığı vişne konsantresi koyarak buzlu su eklenerek karıştırılır.
  • İçinde ne olduğunu bildiğiniz mis gibi meyve suyumuz hazııır. 

  • Afiyet olsun...İçiniz soğusun ;)))

4 yorum:

  1. ne kadar çok tarif varmış burda, ellerine sağlık, izlemeye aldım blogunu:))
    bana da beklerim, sevgiler!
    http://benozlemsahsenbizzatkendim.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Ozax ...Evet var habire de ekliyorum ;))) sevgiler...

      Sil
  2. oooh bu yaz günü çok iyi gider canım ellerine sağlık...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet özellikle sıcaklarda paylaşayım da yapılsın dedim ;) sevgileeer...

      Sil