21 Mayıs 2012 Pazartesi

Çokodamla Bisküvi

  Sıcağı sıcağına bir tarif daha paylaşayım sevgili dostlar...



MALZEMELER


  1. 250 gr tereyağı
  2. 1 yumurta
  3. 1 su bardağı mısır nişastası
  4. 1 su bardağı şeker
  5. 1 paket vanilya
  6. 1 su bardağı damla çikolata
  7. 1 paket kakao( 2-3 yemek kaşığı )
  8. Yarım paket kabartma tozu
  9. Alabildiği un
YAPILIŞI

  • 1 yumurta ve şeker mikserle köpürene kadar çırpılır.
  • Dolaptan çıkarılarak tereyağı doğranır.
  • Damla çikolata hariç bütün malzemeler eklenerek çok yumuşak olmayan bir hamur elde edilir.
  • En son çikolata eklenerek karıştırılır.
  • Hamuru sıkıp içine hava kabarcığı olmayacak şekilde yuvarlanır.
  • Ruloyu sreç filme sararak buzdolabında yaklaşık 30-40 dakika dinlendirilir.
  • Bıçakla ince ince kesilerek yavaşça alınıp tepsiye konulur.
  • Önceden ısıtılmış200 derecelik fırında yaklaşık 20-25 dakika pişirilir.
  • Sıcak bir çay ve bir dostla tavsiye olunur...
  • Afiyet olsun...

10 yorum:

  1. bu biküviler çok güzel olmuş...
    harika görünüyorlar...
    bende istiyorum...
    ve 2 tane alıyorum...
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler şirine ...hemde iki hımm...;)))Sevgi benden...

      Sil
  2. Bu ne güzel bir görüntü böyle. Tablo gibi olmuş:))

    YanıtlaSil
  3. Harika görünüyor. Yapmalıyım dediklerimin arasına aldım bile! Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler...Bence de yapın,kolay gelsin...Sevgiler...

      Sil
  4. Tereyağ sert mi olacak anlayamadım orasını?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tıpkı tart hamurunda olduğu gibi dolaptan çıkararak doğranır.Böylelikle hamur daha gevrek olacaktır.Selamlar...

      Sil
  5. Canim Teyzem harika olmus az once yaptim e resimledim ins en kisa zamanda blogumda yayinlayacagim. Ellerine saglik .....
    Sevgiler
    Kevser

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın canım...Eee hadi bekliyoruz ki Daruzziyafeye can gele...Öpüyorum...

      Sil