22 Mayıs 2012 Salı

Kurutulmuş Domates Salatası

     Eee artık yaz geliyor diyerek tüm stoktaki saklayarak gıdım gıdım kullandığımız gıdaları tüketmeye başladık.( Burada bu tür gıdaları bulamadığımız için pek kıymetli de ondan) Kurutulmuş domatese bayılıyorum...Salatasını denedim güzel oldu...İster kahvaltıda ister salata olarak tüketilebilir... Buyurun...



MALZEMELER


  1. 1 yemek tabağı kurtulmuş domates
  2. 2-3 diş sarımsak
  3. Yarım çay bardağı kadar sızma zeytinyağı
  4. 2-3 yemek  kaşığı elma sirkesi
  5. 1 tatlı kaşığı kekik( ve arzu edilen baharat eklenebilir.Ben yalnızca kekik kullandım)
  6. Tuz
YAPILIŞI

  • Kurutulmuş domatesin üzerine sıcak su dökerek yaklaşık beş dakika haşlanarak kenara alıp beş-on dakika dinlendirilir.
  • Bıçak yardımıyla arzu edilen büyüklükte doğranır.
  • Sarımsak tuzla iyice dövülür.
  • Sirke ve zeytinyağı olan tabağın içine eklenerek karıştırılır.
  • Doğranmış domatesin üzerine döküp karıştırarak kapalı bir kaba konulur.
  • Bir kaç saat yada en iyisi akşamdan bekletilerek tadının birbirine geçmesi sağlanır.
  • Salatamız hazııır...

2 yorum:

  1. oooo bu ne güzel bir salata olmuş...
    1 kaşıl alıyorum...
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkkürler...hem kolay hem çok lezzetli oluyor...

      Sil