15 Mayıs 2012 Salı

Yumurtalı Fasulye Kavurması

      Sevgili annem derdi ki insan yaşlanmaya başladıkça memleket yemekleri ister canı...Hani ben kendimi yaşlanmış hissetmesem de bazen annemin yaptığı eski ama eskimeyen tatları ister canım...Fasulye kavurması da o lezzetlerden biri...Malatya yöresine ait olduğunu zannetsem de bu fasulye bir çok yerde de yapılmaktadır...Yapım aşamasında bol köy tereyağı kullanılsa da ben bugün zeytin yağı kullanarak pişirdim...Bakalım pişirince beğenecekmisiniz...



MALZEMELER


  1. Yarım kilo taze fasulye
  2. 2 orta boy soğan
  3. 1 tane közlenmiş kırmızı biber ( aslında kullanılmasa da ben kullandım)
  4. 3 yumurta
  5. Yeterince yağ
  6. Karabiber,tuz
YAPILIŞI

  • Fasulyeler ayıklanarak küçük küçük doğranır.
  • Kaynar tuzlu suda yumuşayana kadar haşlanır.
  • Süzeğe dökerek süzülür.
  • Tencereye yağ konulur.
  • Soğanlar dörde kesilerek ince doğranır.
  • Yağda pembeleşene kadar kavrulur.( ara sıra karışarak)
  • İnce doğranmış kırmızı közlenmiş biber tencereye atılır.
  • Üzerine fasulye dökülerek kavrulur.( 5-10 dakika)
  • Tencerenin kapağını açarak üzerine yumurtalar tek tek kırılır.
  • Üzerine tuz ve kara biber serpilerek beş dakika boyunca kapak kapalı pişirilir.
  • Sonra kapağı açarak yumurtaların sarıları dağıtılarak karıştırılır.
  • Beş dakika da bu şekilde piştikten sonra yumurtanın piştiğinden emin olduktan sonra ocak kapatılır.
  • Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder