16 Temmuz 2013 Salı

Boncuk Poğaça

           Geçenlerde bu sevimli üç boğumlu poğaçaların şeklini oktay ustada gördüm ama tarifi ve adını kafama göre yaparak şekli uyguladım.Çok sevimli olmuşlar değil mi?



MALZEMELER (12 tane)


  1. 1 su bardağı süt
  2. Yarım su bardağı sıvı yağ
  3. 2 tatlı kaşığı şeker
  4. 1 tatlı kaşığı tuz
  5. 1 paket instant maya
  6. 4 buçuk su bardağı un ( unun son yarım bardağı yavaş yavaş kontrollü bir şekilde eklenir)
  7. 2 yemek kaşığı su
  8. 1 yumurta (akı içine sarısı dışına)
  9. Üzeri için haşhaş
İÇ HARCI İÇİN

PEYNİRLİ

  1. 1 kase rendelenmiş peynir ve maydanoz
KIYMALI

  1. 200 gr kıyma,1 orta boya soğan ve 2 kaşık yağ kavrularak soğutup kullanılır.
YAPILIŞI

  • Bütün malzemeler karıştırılarak hamur haline getirilir.
  • Ele yapışmayan yumuşak pürüzsüz bir hamur elde edilir.
  • Yarım saat kadar dinlendirilir.
  • Hamurdan 36 tane minik parça yapılır.
  • Her birinin içine iç harçtan konularak kapatılır.(ben kıymalı yaptım)
  • Üç top yan yana konulur.
  • Muffin kalıpları yağlanır.
  • Üç top yan yana konularak kalıba yerleştirilir.
  • Bu şekilde 15-20 dakika dinlendirildikten sonra üzerilerine yumurta sarısı ve haşhaş serpilir.
  • Resimde görüldüğü gibi tombullaştıktan sonra ısınmış180 derecelik fırında üzeri kızaran kadar pişer.(dinlenme aşaması çok uzarsa pişerken deforme olarak taşarlar)
  • Yenmeyen fazla poğaçaları buzdolabı poşetinde buzluda saklanarak tazeliğini korur.
  • Afiyet olsun...

NOT,eğer ekmek robotunuz varsa hamuru orada yoğurabilirsiniz.

8 yorum:

  1. SANKİ ÇITIRTISI YE BENİ DER GİBİ:))ARASI SICAKKEN TERE YAĞILI GÜZEL GİDER...HİÇ KİLOM VAR DEMEM...ELLERİNE SAĞLIK AFİYETLE

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler evet aynen yaa...ama ben kıymalı yaptım tereyağı için sade yapılmalı ;) selam ve sevgilerimle...

      Sil
  2. Görüntü muhteşem eminim tadıda çok güzeldir,ellerinize sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadı da güzeldi Mehtap hanımcım...Yorum için çok teşekkürler...sevgiler...

      Sil
  3. puf puf çok güzeller ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil