17 Haziran 2011 Cuma

Çikolatalı Top Kek ( Muffin )

   Bugün alelacele yaptığım tek porsiyonluk keklerim...Çok ta uğraşamasamda yine de tarifini koyayayım dedim...Tek porsiyonluk şeyler yapmayı çok seviyorum çünki sunumu da kolay yemeside...Aslında muffinle de 50-60 gr kadar eritilip soğutulmuş tereyağı kullanılsada ben bugün aceleden sıvıyağ kullandım...Artık ne kullanacağınız sizin zevkinize kalmış



MALZEMELER ( 10 tane muffin yapımı için )
  1. 2 yumurta
  2. 1 su bardağı toz şeker ( 200 ml lik )
  3. Yarım su bardağı sıvıyağ
  4. Yarım su bardağı süt ( yada yoğurt )
  5. 1 çay bardağı damla çikolata
  6. 1 yemek kaşığı portakal kabuğu rendesi yada reçeli ( ben reçel kullandım )
  7. Yarım paket kabartmatozu
  8. 1 paket vanilya
  9. 2 su bardağı un
ÜZERİ İÇİN

  1. Bitter çikolata
  2. 2 kaşık krema
  3. Birlikte eritilir. (yada hazır çikolatalı sos kullanılabilinir.)
YAPILIŞI

  • Yumurta ve şeker mikserle çırpılır.
  • Süt ve yağ eklenir.
  • Kalan malzemeler eklenip çırpılır.
  • Muffin kalıplarına birer dolu kaşık karışımdan konulur.
  • Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında kabarıp üzeri çatlayana kadar pişirilir.
  • Üzeri için hazırladığımız çikolataları dökerek süslenir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder