18 Haziran 2011 Cumartesi

Çikolata Topcukları ( truffle )

    Kaç gündür bu topları yapmak için hayal kuruyorum nihayet uyku tutacak artık...Mini miniler ya pek sevimli geliyor bana yapması...Pembe hayal dünyama yetişemiyorum artık hayalim elimden önde gidiyor... Markette dolanırkren her bir paket bana ayrı bir tarifin hayali kurduruyor...Neyse , çikolata topları aslında benmari usulü eritilip içine istediğin malzeme konularak yapılır... Bugün ki ise kalan kek parçalarıyla yapılıyor.Yada yoksa bir paket hazır kek kullanılabilinir...Yada ezilmiş bisküide olabilir...İçine batırmak için rondodan geçirilmiş burçak bisküi , antep fıstığı ,fındık , hindistancevizi ,kakao ve şuan aklıma gelmeyen birçok şeye batırılır.



MALZEMELER

  1. 150 gr bitter çikolata
  2. 200 gr lık krema
  3. 1 yemek kaşığı tereyağı
  4. 1 tane kek ( kakaolu )
  5. Batırmak için malzemeler



YAPILIŞI

  • Bir tencereye tereyağı ve krema konulur.
  • Çikolata parça parça koparılıp kremanın içine konulur.
  • Ocak kapatılarak karıştırılır.
  • Ilınınca içine kek koparılarak konulur.
  • Cam bir kaba boşaltılarak üzeri streçlenip dolapta bir kaç saat dinlendirilir.
  • Kıvama gelen çikolata hamuru el ıslatılarak top yapılır.
  • Arzu ettiğin malzemeye batırarak top yapılır.Buzdolabında dinlendirilir.
  • ( Ben ayrıyeten bu malzemeye  bir bardak pirinç patlağı ilave ettim )
Bir gece bekletilerek servis yapılır hediye götürülür...Artık gönlünüze kalmış dostlar....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder