18 Haziran 2011 Cumartesi

Beşamel Soslu Börek ( paçanga )

     Yoğun bir günün ardından  günlük vazifem kayıtlar için laptopumu elime aldım...Yıllardır yapmaya alıştığım bir börek...Malzemeyi biraz bol tutup pastırmalı böreklerin yanısıra sucukluları da yapıp buzluğa koydum.Asıl paçanga bildiğim kadarıyla beşamel sos olmaz ama benim tarifimde var....Çıtır çıtır dış yüzeyiyle çok nefis oluyor...Bugünkileri yağda kızarttım en nefisi öyle oluyor ama bazan da fırında üzerlerine küçük küçük tereyağları koyarak pişiriyorum...


MALZEMELER ( 12 TANE BÖREK İÇİN )

  1. 2 tane yufka
  2. 150 gr kadar pastırma
  3. 1 tabak dolusu kaşar rendesi
BEŞAMEL İÇİN

  1. 1 buçuk su bardağı süt
  2. 1 yemek kaşığı tepeleme un
  3. 1 yemek kaşığı tereyağı ( hepsi birlikte pişirilir)
ÜZERİ İÇİN

  1. 2 yumurta 
  2. 1 tabak galeta unu
YAPILIŞI

  • Yufkanın biri yayılır.
  • Hazırlanan beşamel sosun yarısı yayılır.
  • 2 ci yufka üzerine yayılır.
  • Kalan sos sürülür.
  • 12 parcaya kesilir.
  • Her parçaya isteğe göre pastırma  , sucuk yada sosis konulur.( ben pastırma kullandım )
  • Pastırmaların yanına  bolca kaşar rendesi konulur.
  • Sonra enli kısımdan başlayarak sigara böreği gibi sarılır ( ama sigara böreğinden daha kalın)
Börekler önce çırpılmış yumurtaya sonra galetaya batırılır.Sonra kızgın yağda kızartılıp sıcak servis yapılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder