23 Haziran 2011 Perşembe

Fırında Yoğurt Terbiyeli Tavuk

    Tavuk galiba bizim mutfakta en çok yapılıp yenilen şeydir...Hem seviliyor hemde yapımı kolay...Fırında pişen tavuğun bir çok çeşiti vardır.Yoğurt soslu bunlardan biri...Ben bugün sade soslu yaptım ama istenirse biber , domates , mantar ve patateslede yapılabilir...Harcına buladıktan sonra eğer vakit varsa 2-3 saat dinlenirse daha lezzetli ve yumuşak oluyor...Birde bugün ben biraz sıvıyağ kullandım dietik olsun diye ama öyle bir probleminiz yoksa küçük tereyağı parçaları konulabilir tavukların üzerine...



MALZEMELER

  1. 1 bütün tavuk parçalanmış bir şekilde yada kalçalı but olabilir.
  2. 1 yemek kaşığı domates salçası
  3. 1 kase yoğurt
  4. 1 tatlı kaşığı karabiber
  5. 1 tatlı kaşığı kekik
  6. 1 talı kaşığı pulbiber
  7. 1-2 kaşık sıvı yağ yada tereyağı ve tuz
  8. 1 tepeli kasik un

YAPILIŞI

  •  Tavuk haricindeki bütün malzemeler bir kapta karıştırılır.
  • Tavuklar birer birer bulanıp yağlanmış tepsiye dizilir.
  • Kalan sos olursa üzerine dökülür.
  • Önceden ısıtılmış 200 dercelik fırında üzeri nar gibi kızarana kadar pişirilir.
  • Ben yanında pilavla birlikte servis yapmayı öneririm. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder