21 Haziran 2011 Salı

İç Pilav ve Karamelize Soğanlı Ciğer

  Bugün iç pilav ev ciğer mönümüz severseniz buyrun.İç pilav bir nevi zeytinyağlı olduğu için soğuk ta yenilebiliniyor.Bu sebeple sıvıyağ kullanmak isabetlidir...Normalde tarçın da kullanılsada benim damak tadıma uymadığı için kullanmadım siz isterseniz kullanırsınız...Yalnızca yenibaharla yetindim...



MALZEMELER ( PİLAV İÇİN )

  1. 2 su bardağı pilavlık pirinç ( ben basmati pirinç kullandım )
  2. 1 orta boy soğan
  3. 1 çay bardağı kadar sıvı yağ yada zeytinyağı
  4. 2-3 yemek kaşığı kuş üzümü
  5. 2-3 yemek kaşığı çam fıstığı
  6. Yarım demet dereotu
  7. 1 çay kaşığı yenibahar
  8. 1 çay kaşığı karabibar
  9. 1 çay kaşığı tarçın ( istenirse )
  10. 1 yemek kaşığı tuz ve şeker
PİLAVIN YAPILIŞI

  • Bir kaşık tuzla pirinç sıcak suda 1-2 saat bekletilir.
  • Soğan ince kıyılıp yağda kavrulur.
  • Fıstık bir tavada kuru kuruya kavrulur ( 5 dakika )
  • Üzüm ılk suda 10 dakika bekletilir.
  • Pirinç yıkanıp süzülüp soğana eklenir.
  • Bir-iki karıştırıp baharatlar ve fıstık , üzüm eklenir.
  • Kaynamış üç su bardağı su eklenir.
  • Kısık ateşte kıvamına gelene kadar pişirilir.
  • Tencerenin ağzına havlu peçete konulup bir saat kadar dinlendirilir.
  • Kıyılmış dereotu eklenip karıştırılır.
CİĞERİN MALZEMESİ

  • 600-700 gr ciğer ( ben tavuk ciğeri kullandım  kuzuda olabilir.)
  • 2-3 tane orta boy soğan
  • Biraz sıvıyağ ( yada tereyağı )
  • Tuz , karabibar ve kekik
YAPILIŞI

  • Ciğerler yıkanıp bir tencerede tuz atılarak bir-iki taşım kaynatılır.
  • Süzülür.
  • Soğanlar piyaz doğranıp bir tavada arasıra karıştırarak kavrulur.( kahverengi olana kadar )
  • Ciğerler karışıma eklenir.
  • Baharatlarıda eklenerek 5-10 dakika da kapağı kapalı pişirilip ocak kapatılır. 
  • On dakika dinlendirilir arkadaşı pilavla servis yapılır.
  • Afiyet olsun... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder