29 Ekim 2012 Pazartesi

Cıngıfıllı Çörek

      Nereden çıktı bu cıngıfıllı ;) derseniz hemen anlatayım sevgili takipçilerim...Oldu- bitti ben her zaman yapımı oyalayan ve değişik görünen şeyler yapmaktan çok hoşlanırım...Bu ister hamur işlerinde olsun, isterse çizim çalışmalarımda değişmeyen tek şey uğraşmak ve sonucuna bakmak beni çok mutlu ediyor...Kayseri'de benim çok yakınım bir ablam vardı...O hep bana sende hiç üşenmeden cıngıfıllı şeyler yapmayı pek seversin derdi .Bu çöreği yaparken de içimden bu sözü geçirince çörek de adını bulmuş olduuuu... Haydi yapımı cıngıfıllı olan haşhaşlı çöreğe buyurun yapalım...



MALZEMELER


  1. 2 çay bardağı süt
  2. 1 çay bardağı su
  3. 1 çay bardağı sıvı yağ
  4. 2 tatlı kaşığı şeker
  5. 1 tatlı kaşığı tuz
  6. 3 tatlı kaşığı toz maya ( isterseniz bir yaş maya)
  7. Alabildiği kadar un
İÇ MALZEMESİ

  1. 100 gr tereyağı
  2. 3 yemek kaşığı  haşhaş ezmesi 
  3. Üzeri için bir yumurta sarısı
YAPILIŞI

  • Maya ,şeker ılık suda beş dakika bekledikten sonra bütün malzemeler eklenerek yumuşak bir hamur elde edilir.
  • İyice yorulan hamur üzeri kapatılarak 1 saat dinlendirilir.
  • Tereyağı eritilerek haşhaş ezmesi eklenir.
  • İyice karıştıktan sonra ocak kapatılıp ılımaya bırakılır.
  • Kabaran hamurdan yumurta büyüklüğünde bezeler alınır.
  • Merdaneyle açılır.( çok ince olursa çörekler kuru olur)
  • Tereyağlı haşhaş fırçayla iyice yayılır.



  • Rulo yapılır.
  • Rulolar bıçakla ikiye kesilir.
  • Sonra resimde görüldüğü gibi örgü gibi sarılır.

  • Uçları birleştirilerek simit haline getirilir.
  • Yağlı kağıt serili fırın tepsisine aralıklı olarak dizilir.
  • Hepsine bu şekilde şekil vererek tepside 15-20 dakika dinlendirilir.
  • Önceden ısınmış 200 derecelik fırında üzeri kızana kadar pişirilir.
  • Üzeri daha kızarmasını arzu ederseniz yumurta sarısı sürülebilir.( ben kullanmadım)
  • Sıcaklığı beş dakika kadar geçtikten sonra servis yapılabilir.
  • Bu simit öyle yumuşacık bir simit değilde hafif gevrek olmaktadır.
  • Afiyet olsun...

4 yorum:

  1. Bende bunu kalpli yapıyorum iç malzemesi de farklı tabi. Epey uğraştırıyor ama çok zevkli :) Ellerinize sağlık harika...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende zaten şeklini bir yerde görerek haşhaşa uyarladım ;))) Evet uğraştırıyor ama bunu yapana kadar gözüme uyku girmemişti ve çok severek yaptım...Sevgilerimle...

      Sil
  2. ÇOK GÜZEL OLMUŞ ELLERINE SAGLIK.BENDE BU ŞEKLİ YAPIYORUM AMA İÇİNE HARÇ OLARAK FARKLI MALZEMELER KULLANMIŞTIM,BU TARİF IYI OLDU HAŞHAŞLI DA DENIYECEGIM.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Heden .Mutfakta çareler tükenmiyor neyi neyle yaparsan yap yeter ki hayal et oluyor değil mi?...Sevgiler...

      Sil