2 Haziran 2015 Salı

Çikolata Çanağında Çilekli Dondurma

      Çikolata çanaklarını yapmadan önce ki fikrim balonla yapılan çanaklardı.Balonun dokusunun sıcak çikolatayla birleşince hiç de hijyen olamyacağını düşünerek muffin kalıplarında yapmaya karar kıldım.İçine de ev yapımı bir dondurma olsun dedim.



MALZEMELER


  1. 500 gr çilek
  2. 2 poşet krem şanti
  3. 1 çay bardağı süt
  4. 100 gr krema
  5. 200 gr labne
  6. 2-3 yemek kaşığı pudra şekeri (damak tadına göre ayarlanır.Ben 1 yemek kaşığı koydum)
ÇANAKLAR İÇİN

  1. 80 gr lık 3 paket çikolata (ben iki bitter bir sütlü çikolata kullandım.Sütlü çikolata daha yumuşak dokulu olduğu için kırılma yapabilir)
YAPILIŞI

  • Çikolata benmari usulü eritilir.(sakın içine su kaçırmayın)
  • Silikon kalıplara fırça yardımıyla çikolata sürülür.
  • Beş dakika buzlukta bekletilir.
  • İkince kat çikolatalar sürülür.
  • Çilek ayıklanarak robotta çekilir.
  • Diğer malzemeler köpürene kadar çırpılır.
  • Çilek püresi krem şantiye karıştırılır.
  • Çilekle krem şanti iyice karışınca cam bir kaba konulup ağzı streçle kapatılır.
  • Buzluğa koyarak her 2-3 saatte bir karıştırılıp tekrar ağzı kapatılır.
  • Yaklaşık 8-9 saat sonra hazır olur.
  • Buzdolabında 2-3 saat beklemiş donmuş olan muffin kalıplarındaki çikolata çanakları yavaşça çıkarılır.
  • İçine dondurma koyarak hemen bekletmeden servis yapılır.
  • Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder