21 Haziran 2015 Pazar

Zeytin Ezmeli Açma

   Sahur için yapabileceğiniz pamuk,yumuşacık bir açma yapmak ister misiniz? Hemen yapımına geçelim sevgili takipçilerim.



MALZEMELER


  1. 2 yumurta akları hamura sarıları üzerine sürülür.
  2. 1 su bardağı süt
  3. Yarım su bardağı sıvı yağ
  4. 3 tatlı kaşığı şeker
  5. 2 çay kaşığı tuz
  6. 2 tatlı kaşığı toz maya
  7. Alabildiği kadar un
  8. İçine sürmek için 150 gr kadar tereyağı ve 1 kase zeytin ezmesi (ben fora marka çeşnili ezme alıyorum çok güzel oluyor)
YAPILIŞI

  • Hamur malzemesi yoğrularak ele yapışmayan bir hamur elde edilir.(ben ekmek robotunda yoğuruyorum)
  • Üzeri kapatılarak bir saat mayalanmaya bırakılır.
  • Hamurdan küçük ceviz kadar parçalar alıp beze yapılır.
  • El ile yada merdaneyle yemek tabağı büyüklüğünde açılır.
  • Üzerine oda sıcaklığındaki tere yağından ince bir tabaka sürülür.
  • İkinci açılan hamur da yağlanmış hamurun üzerine konulup yağlanır.
  • Üçüncüde açılıp konulur.
  • Yani arası yağlanmış üç kat hamur olur.(3 cü yağlanmaz)
  • Üzerine zeytin ezmesi sürülür.
  • Üç katlı hamur rulo yapılarak sarılır.
  • Gül böreği şeklinde kıvrılarak ucu alta gelecek şekilde yağlanmış tepsiye dizilir.
  • Tepside 15-20 dakika bekletilir.
  • Üzerine sürülecek yumurta sarılarının içine 1 yemek kaşığı yağ ve 1 tutam şeker atıp karıştırarak sürülür.
  • Önceden ısınmış 180-200 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.
  • Afiyet olsun.

  • Bu güzel tabağı hediye eden sevgili arkadaşım Zehra'ya çok teşekkür ediyorum ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder